Thursday, April 4, 2013

چرا نگران هستید؟


چرا نگران هستید؟

چندی پیش داستانی را شنیدم که برایم خیلی جالب آمد. تعریف می‌کنند‌که دو پرنده بر شاخة درختی نشسته و مردمِ ره‌گذر را مد نظر داشتند و متوجه اضطراب و نگرانی انسان‌ها دربارة امور روزانة زندگی خود شدند. یکی از پرنده‌ها از دیگری می‌پرسد چرا انسان‌ها اینقدر نگرانِ امورِ زندگی خود هستند؟ و دیگری پاسخ می‌دهد که به احتمال زیاد این انسان‌ها آن پدری را که ما داریم ندارند.

البته ما این گفته را در آنچه عیسی مسیح می‌گوید می‌خوانیم: ۲۵ « ... برای زندگی خود نگران نباشید، كه چه بخورید و یا چه بیاشامید و نه برای بدن خود كه چه بپوشید، زیرا زندگی از غذا و بدن از لباس مهمتر است.  ۲۶به پرندگان نگاه كنید: آنها نه می‌كارند، نه درو می‌کنند و نه در انبارها ذخیره می‌کنند، ولی پدر آسمانی شما روزیِ آنها را می‌دهد. مگر ارزش شما به‌ مراتب از آنها بیشتر نیست؟» (متی ۶: ۲۵-۲۶)

راستی آیا به این واقعیت پی برده‌ایم که خالقِ ما خداْ که خلقتِ عظیم خود را با چنین ظرافت و دقت اداره می‌کند و طبق قوانینِ فیزیکی که خود مقرر نموده در کنترل خود دارد، چطور امکان دارد که نیازهای بشر را که اشرفِ مخلوقاتِ خود است برآورده ننماید، در حالیکه روزی پرندگان را به آنها می‌رساند؟ آیا نباید گفته آن پرنده را قبول کنیم که با خدای پدری که روزیِ پرندگان را به آنها می‌رساند آشنائی نداریم؟

آیا مایلید به وعدة خدا در رفعِ نیازهای روزانة زندگی خود اطمینان داشته باشید؟

کلامِ خدا می‌گوید »۶ نگران هیچ چیز نباشید، بلكه همیشه در هر مورد با دعا و مناجات و سپاسگزاری تقاضاهای خود را در پیشگاه خدا ابراز نمایید. ۷و آرامش الهی كه بالاتر از فهم بشر است، دلها و افكار شما را در مسیح عیسی حفظ خواهد كرد« (فیلپیان ۴: ۶-۷)

شرط نگران نبودنْ ایمان داشتن به خدائي است که با بشر توسط عیسی مسیح ارتباط برقرار نموده. بیائید هر موردِ نگران‌کننده را در دعا با شکر و سپاس به حضورِ خدائی که وعده داده است که فکرِ و احساسِ ما را در آرامشِ خود حفظ نماید ببریم و به او اعتماد نمائیم.

خدا حاضر است آرامشِ روح و روان را به آنانی که به او با ایمان به عیسی مسیح رجوع می‌کنند تضمین نماید.

باشد که شما هم دوست عزیز با ایمان به عیسی مسیح که منشاء آرامشِ واقعی است، و می‌تواند این آرامش را به شما عطا نماید، ایمانِ قلبی بیآورید.

در محبت و خدمت مسیح

شما چه تصویری از خدا دارید؟



شما چه تصویری از خدا دارید؟



چندی پیش در ضمن صحبت با یکی از آشنایان به خاطر شناختی که از من داشتند صحبت‌هایمان به امور روحانی کشیده شد و ایشان فرمودند که نه فقط به خدا اعتقاد دارند بلکه بر این باور هستند که خدای ایشان از ایشان کاملا راضی است. پیش خودم به این فکر افتادم که منهم با باورِ وجود داشتن خدا بزرگ شدم ولی هیچ‌وقت به خود این جرأت را نداده بودم که با قاطعیتی که او می‌گفت بگویم خدا از من کاملا راضی است. بعد که بیشتر به گفته این عزیز فکر کردم دریافتم که او گفت: 
«خدای من از من راضی است.»

آنوقت متوجه شدم که او مانند بسیاری، تصویری از خدا که موافق میل و خواستة خود باشد برای خود مجسم نمودهْ و این گفته مرا به یاد کلام خدا در اشعیاء نبی انداخت:

«۸خداوند می‌گوید: «افکار من، افکار شما نیست و نه روشهای من، مثل روشهای شما.  ۹همان‌قدر که آسمانها از زمین بلندتر هستند، همان‌قدر، افکار من از افکار شما بلندتر است.»» (اشعیاء ۹-۸:۵۵)

آنچه حائزِ اهمیت است این است که آیا تصویری که من و شما از خدا در ذهن خود داریم، با تصویری که کتاب‌مقدس از خدا برای ما ترسیم می‌نماید یکی است؟ آیا باورهای خود را با آنچه کلام خدا می‌گوید تطبیق داده‌ایم تا به گمراهی کشیده نشویم؟ فقط وقتی با خدائي که خودش را آنطور که واقعا هست و در کلامش برای ما وصف نموده آشنائی پیدا می‌کنیم، می‌توانیم طبقِ آنچه او از ما انتظار دارد زندگی کنیم. خدا در وجود همة‌ آدمیان آگاهی و حسِ وجودداشتنِ خود را نهاده و می‌خواهد که ما در پی شناختِ او باشیم، ولی به خاطر حضورِ گناه که از جد خود آدم و حوا به ارث برده‌ایم، ذهنِ ما در مورد امور روحانی تیره و تار شده است. خدا نمی‌خواهد که ما در این حالت باقی بمانیم پس بر آن شد که خود را به بشرِ گناهکار معجزه‌آسا آشکار نماید و به همین دلیل در عیسی مسیح به این دنیای خاکی وارد شد. کلام خدا می‌گوید:

«۱۸کسی هرگز خدا را ندیده است، اما آن فرزند یگانه‌ای (لقبی برای عیسی مسیح) که در ذاتِ پدر و از همه به او نزدیکتر است  است او را شناسانیده است.» (یوحنا ۱۸:۱)

باشد که شما دوست عزیز با ایمانِ قلبی به عیسی مسیح که مظهرِ خدای نادیده می‌باشد بینشِ روحانی بدست آورده، به شخصیتِ واقعی خدا پی ببرید.


یک روحانی مسلمان در کردستان عراق به مسیحیت گروید


.یک مقام مسئول در وزارت اوقاف و امور دینی در اقلیم کردستان عراق گفت که کمیته فتوا در وزارت مربوطه برای کسانی که تغییر دین از اسلام به سایر ادیان می دهند فتوای قتل صادر نمی کند.
روز دوشنبه 12 فروردین 1392، آژانس خبری «رووداو» فعال در منطقه کردستان عراق اعلام کرد که یک روحانی مسلمان در شهر «دهوک» به آئین مسیحیت گرویده است. در همین ارتباط، یک مقام مسئول در وزارت اوقاف و امور دینی در اقلیم کردستان عراق ضمن تایید این خبر گفت که کمیته فتوا در وزارت مربوطه برای کسانی که تغییر دین از اسلام به سایر ادیان می دهند، برای این افراد فتوای قتل صادر نمی کند.
این خبر در رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی نیز بازتاب داشت.
سایت خبری «بولتن نیوز» از سایت‌های وابسته به سرویس‌های امنیتی ایران با تاکید بر این که در شهر کردنشین اربیل نیز دختر یک روحانی مسلمان به همراه همسرش به مسیحیت گرویده اند نوشت: « مدتهاست که در سایه فعالیت سازمان های تبشیری در کردستان عراق عده‌ای در مقابل پیشنهادات مادی (!) تغییر دین می‌دهند و به مسیحیت می گروند.
این سایت خبری در ادامه می نویسد؛ « تاکنون حکومت اقلیم کردستان عراق در مقابل فعالیت این سازمانها واکنشی نشان نداده و گرویدگان به آئین مسیحیت تاکنون 4 کنگره در کردستان عراق برگزار کرده‌اند.»
سال گذشته سایت «جهان نیوز» نیز خبر داد که فرزند یکی از سفرای ایران با 20 سال سابقه مسیحی شده، و دیگر حتا به ایران هم بازنگشته است.
آنطور که مشخص است گسترش گرایش جوانان به مسیحیت نه تنها در جامعه مسلمان ایران بلکه در کشورهایی اسلامی چون عراق و سوریه نیز رو به افزایش است.
گسترش مسيحيت در ميان مردم کردستان عراق 
.
اربیل پس از بغداد، بصره و موصل چهارمین شهر بزرگ عراق است و مرکز منطقه کردستان عراق محسوب میشود.
گسترش و استقبال از مسیحیت در ميان مردم کردستان عراق در حالي صورت مي‌گيرد‌ که‌ تاکنون بسیاری از سازمانهای مسيحي با موافقت مقامات و مسئولان منطقه توانستند كنفرانس‌هاي سالانه‌ خود را در آن منطقه برگزار کنند . در همین زمینه توجه‌ مسئولان منطقه‌ كردستان عراق به‌ مسيحيان نیز باعث شده‌ كه‌ چندی پیش"كاردينال امانوئل دلي " اسقف اعظم كلداني‌هاي جهان در ديداري كه‌ با "مسعود بارزاني " رئيس منطقه‌ كردستان عراق داشت، اين منطقه را پشتيبان مسيحيت و آئین مسيحي خواند. وي گفت:" از رهبران كردستان عراق به‌ خاطر توجه‌ بسيار به‌ مسيحيان قدرداني مي‌كنم."
اما برخورد شایسته مقامات و مسئولان کردستان عراق نسبت به مسیحیان و همچنین ارائه مجوز برای برگزاری کنفرانس های سالانه مسیحی از دید اسلامگرایان متعصب دور نماند و در سخنانی برگزاری اين كنفرانس ها را به منزله پروژه مسیحی سازی مردم منظقه و پيشبرد نقشه‌هاي ترويج مسيحيت از آن نام می برند.
"علي باپير " رهبر حزب جماعت اسلامي کردستان عراق چندي پيش در مصاحبه‌ با روزنامه‌ "ميديا " گفت: « به راستي جاي تعجب است که با وجود دولت محلي کردستان، چگونه اين پديده بروز و ظهور پيدا مي‌کند.! وی ضمن انتقاد از برگزاری این گونه کنفرانس ها می گوید، چگونه زير سايه اين دو دولت، کساني اجازه مي‌يابند از دين خود برگشته و به سوي ديني به گفته وی ،مغلوط گرايش پيدا کنند و به آنان اجازه داده شود کنفرانس برگزار کنند و حتي آنان را به رسميت هم بشناسند!
هم اکنون 88 کليسا در مناطق جداگانه‌‌اي از کردستان عراق فعاليت مي‌کنند.