Monday, January 25, 2016

الف و یا Omega and Alpha یعنی چه?آیا معنی و مفهوم الهی دارد?

 الف و یا       Omega and Alpha   
لغت فوق به معنای   ازلی و ابدی   می باشد. 
الف و یا به مفهوم خدایی است، که از ازل بوده و تا ابد نیز خواهد بود، و نشان دهنده محاط بودن خداوند بر همه چیز است. در کتاب مکاشفه عهد جدید، عیسای مسیح از این عنوان استفاده می کند.
 منابع کتاب مقدس:   مکاشفه باب ۱ ، ۲۱ و ۲۲
  مکاشفه باب ۱ آیه ۸ 
۸ “من‌ هستم‌ الف‌ و یا، اول‌ و آخر،” می‌گوید آن‌ خداوند خدا که‌ هست‌ و بود و می‌آید، قادر علی‌الاطلاق‌.   
  مکاشفه باب ۱ آیه ۱۱ 
۱۱ که‌ می‌گفت‌: “من‌ الف‌ و یا و اول‌ و آخر هستم‌. آنچه‌ می‌بینی‌ در کتابی‌ بنویس‌ و آن‌ را به‌ هفت‌ کلیسایی‌ که‌ در آسیا هستند، یعنی‌ به‌ افسس‌ و اسمیرنا و پرغامس‌ و طیاتیرا و ساردس‌ و فیلادلفیه‌ و لائودکیه‌ بفرست‌.”   
  مکاشفه باب ۲۱ آیه ۶ 
۶ باز مرا گفت‌: “تمام‌ شد! من‌ الف‌ و یا و ابتدا و انتها هستم‌. من‌ به‌ هر که‌ تشنه‌ باشد، از چشمه‌ آب‌ حیات‌، مفت‌ خواهم‌ داد.   

  مکاشفه باب ۲۲ آیه ۱۳ 
۱۳ من‌ الف‌ و یاء و ابتدا و انتها و اول‌ و آخر هستم‌.” 

No comments:

Post a Comment