Monday, April 8, 2013

گزارشی که بعنوان "عیدی" تقدیم "علی خامنه ای" شده!

گزارشی که بعنوان "عیدی"
تقدیم "علی خامنه ای" شده!
 
 
 
 
گفته می شود آخرین گزارشی که درباره فضای انتخاباتی، برای انتخابات 92 تهیه شده، حکایت از انفعال و بی اعتمادی وسیع در شهرهای بزرگ دارد. بموجب همین گزارش که نه تنها سران نظام، بلکه بدنه اجرائی نظام نیز در جریان آن قرار دارد، درحال حاضر تنها در شهرهای کوچک و روستاها مردم در باره انتخابات صحبت می کنند و آن هم نه درباره نفس انتخابات، بلکه درباره رای به کسی که بعد از احمدی نژاد نیز پول نقد یارانه ها را به حساب آنها پرداخت کند. حتی در این گزارش قید شده که در این مناطق ایران مردم به فکر ازدیاد بچه و دریافت بیشتر یارانه ها هستند! شانس رحیم مُشائی که احمدی نژاد و باند او به هیچ کس باندازه وی اعتماد ندارند تا سکان ریاست جمهوری را از احمدی نژاد تحویل بگیرد، درست در همین مسئله یارانه های نقدی است. این نکته ایست که دولت به خوبی از آن با خبر است و روی آن سرمایه گذاری کرده و تبلیغات توطئه آمیز انتخاباتی را بر مبنای آن تنظیم کرده است. یعنی دامن زدن به انفعال و بی اعتمادی مردم در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و تبلیغ نقش دولت در پرداخت یارانه های نقدی به مردم روستاها و شهرهای کوچک. در این میان، آن که از دو سر قافیه را باخته "علی خامنه ای" ایست که نه روئی در میان مردم دارد ونه در حاکمیت و دولتی که 8 سال پرورش داده طرفدار! در حقیقت او بزرگترین بازنده کودتای 22 خرداد 1388 است! چنان که حتی علیرغم آن که میداند اگر دولت احمدی نژاد به سکانداری رحیم مُشائی ادامه یابد، بساط تخت و سلطنت او با خطر جدی روبرو خواهد شد، نمی تواند جسارت کرده و از هاشمی و موسوی و کروبی و خاتمی طلب یاری کند. او پل های پشت سرش را تخریب کرده و برگ هایش را به سود احمدی نژاد و دولت کودتائی اش سوزانده است! برگرداندن چرخ آسیابی که او در میان آن گیر کرده، به جسارتی انقلابی نیازمند است که بموجب همه شواهد، چنین جسارتی، علیرغم لفاظی هائی که در سخنرانی هایش می کند، در قد و قواره او نیست. جسارتی در حد به میدان آوردن 50 میلیون دارنده حق رای در انتخابات 92.
در پایان تعطیلات نوروزی، گزارشی که به آن اشاره شد، ره آورد و "عیدی" است که خدمت "آقا" تقدیم شده است!

محاکمه مدیر مسئول روزنامه خورشید به دلیل اظهار نظر در مورد مرگ ستار بهشتی


محاکمه مدیر مسئول روزنامه خورشید به دلیل اظهار نظر در مورد مرگ ستار بهشتی

خبرگزاری هرانا - محمدرضا تقوی‌فرد مدیر مسوول روزنامه خورشید بدلیل اظهار نظر در مورد مرگ ستار بهشتی محاکمه گردید.
محمدرضا تقوی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، گفت: صبح فردا در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، پرونده ما با شکایعت مدعی‌العموم برای رسیدگی مطرح می‌شود.
پس از اعلام جرم مدعی‌العموم در ۲۴ آبان ماه و صدور قرار از سوی شعبه ۹ بازپرسی، پرونده اواخر آبان ماه سال گذشته به دادگاه ارسال شد.
وی ادامه داد: دادستانی به استناد بندهای ۸ و ۱۱ از ماده ۶ قانون مطبوعات مبنی بر افتراء به دستگاه قضایی و نشر مطالب خلاف واقع خواست که من تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوم.
موضوع مربوط به مصاحبه‌ای می‌شد که اینجانب با شبکه ایران انجام داده بودم. بعد از فوت مشکوک مرحوم ستار بهشتی در بازداشت، شبکه ایران مصاحبه‌ای با من داشت و از من در این رابطه سوالی پرسید که من نیز گفتم من به عنوان یک نویسنده از مرگ این وبلاگ‌نویس در حین بازداشت خجالت می‌کشم و بسیار هم متاثر شده‌ام.
مدیر مسوول روزنامه خورشید افزود: ‌ ستار بهشتی کارگر بود و فارغ از این‌که کاری که انجام داده، خوب یا بد بوده است باید به اتهام او رسیدگی می‌شد و احتمالا اگر اثبات می‌شد عمل او جرم است بر اساس قانون باید به جرم وی رسیدگی می‌شده است؛ ولی متاسفانه او در بازداشت فوت می‌کند و دادستانی تهران در اطلاعیه‌اش نظر پزشکی قانونی را ذکر می‌کند که بر اساس آن ستار بهشتی هیچگونه بیماری که منجر به فوت شود نداشته است.
همچنین دادستانی تهران در اطلاعیه رسمی خود می‌گوید آثاری از ضرب و جرح در قسمت‌هایی از بدن ستار بهشتی وجود داشته و گفته شد که علت فوت احتمالا شوک بوده است.
وی گفت: در هر صورت قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، ماموران پلیس فتا را که از ستار بهشتی بازجویی کرده‌اند بازداشت می‌کند. خود این امر نشان دهنده این است که در هر صورت آنجا جرمی اتفاق افتاده زیرا اگر جرمی در آنجا اتفاق نیفتاده بود، عواملی که ضرب و جرح را ایجاد کرده‌ و به ستار بهشتی شوک وارد کرده‌اند را بازداشت نمی‌کردند.
مدیر مسوول روزنامه خورشید تصریح کرد: دادستانی تهران‌‌ همان زمان اعلام جرم می‌کند و می‌گوید چرا این حرف‌ها زده شده است در حالی که بعد‌ها کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این مساله را بررسی کرد و حتی پیشنهاد داد که رییس فتا تغییر کند و این اتفاق نیز افتاد و عملا مشخص شد که در هر صورت این مرگ یک مرگ طبیعی نبوده است.
وی گفت: در‌‌ همان موقع در صحبت‌هایم اشاره کردم به این‌که اگر قوه قضاییه اجازه می‌داد که رییس‌جمهور از زندان اوین بازدید کند این امر حتما به نفع جامعه، زندان‌ها و قوه قضاییه بود از جمله اینکه در انعکاس مطالبی از این دست امکان بهره‌برداری عواملی در خارج از کشور وجود نداشت زیرا وضعیت زندان‌های ما به طور شفاف نشان داده می‌شد و معلوم می‌شد که زندان‌های ما مانند ابوغریب و گوانتانامو نیست. البته ممکن است افرادی هم وجود داشته باشند که تخلفاتی انجام داده باشند که جرم باشد.
تقوی‌فرد تصریح کرد: متاسفانه قوه قضاییه در آن زمان نسبت به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و اینطور تفسیر شد که فلانی گفته است اگر احمدی‌نژاد از زندان اوین بازدید می‌کرد ستار بهشتی کشته نمی‌شد؛ در حالیکه واقعا منظور من این بود که رییس‌جمهور، رییس‌جمهور همه مردم است و ما نمی‌توانیم بگوییم که رییس‌جمهور، رییس‌جمهور زندانی‌ها نیست.
مدیر مسوول روزنامه خورشید ابراز عقیده کرد: همین اظهارنظر‌ها و تشکیکی که روی مرگ ستار بهشتی شده بود باعث شد که من به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شوم که به دلیل مرخصی بودن بازپرس این شعبه، بازپرس شعبه ۴ من را احضار کرد و در‌‌ همان موقع من مصاحبه‌ای انجام دادم و به موضوع اعتراض کردم که بازپرس پرونده ستار بهشتی من را احضار کرده است و چطور می‌تواند در این زمینه قضاوت عادلانه‌ای داشته باشد؛ زیرا خود این بازپرس و عملکرد او مورد انتقاد است.
وی اظهار کرد: در پرونده ستار بهشتی اولا جرم در خارج از حوزه قضایی تهران اتفاق افتاده است، یعنی صلاحیت محلی رسیدگی به جرم مربوط به رباط‌کریم است. اما در تهران پلیس فتا گزارش را برای دادسرای فرهنگ و رسانه می‌آورد و بازپرس شعبه ۴ به موضوع صلاحیت محلی توجه نمی‌کند در حالی که اساسا دادستانی تهران حق ورود به این پرونده را نداشته است اما به دادسرای رباط‌کریم نیابت داده می‌شود.
تقوی‌فرد ادامه داد: در دادسرای رباط‌کریم متهم را در منزل دستگیر می‌کنند و پس از تفهیم اتهام برای او قرار وثیقه صادر می‌کنند که در نتیجه‌ ناتوانی متهم از تامین قرار وثیقه، وی در دهم آبان ماه به زندان اوین منتقل می‌شود. در روز یازدهم مجددا بر اساس درخواست پلیس فتا مرحوم ستار بهشتی را از زندان برای مدت ۱۰ روز در اختیار پلیس فتا قرار می‌دهند و حال سوال من از آن آقای بازپرس این است که اگر در مدت این ۱۰ روزی که متهم قرار وثیقه داشته و به دلیل عجز از تامین وثیقه راهی زندان شده، اگر خانواده متهم مراجعه می‌کردند و وثیقه را تامین می‌کردند و می‌خواستند طبق قرار صادره عمل کنند شما چطور توانسته‌اید که این متهم را با دستور دیگری به مدت ۱۰ روز در اختیار پلیس فتا قرار دهید.
وی ادامه داد: پس از این‌که متهم در اختیار پلیس فتا قرار داده می‌شود، در روز ۱۳ آبان پلیس گزارش می‌کند که متهم در بازداشتگاه فتا فوت کرده است.
مدیرمسوول روزنامه خورشید گفت: این موارد مطالبی است که عینا در گزارش پلیس و اطلاعیه دادستانی وجود دارد و باید ببینیم که واقعا چه اتفاقی افتاده است. اگر متهم مستحق این بوده که با قرار وثیقه آزاد شود باید شرایطی را فراهم می‌کردند و به خانواده او اطلاع می‌دادند تا امکان سپردن وثیقه فراهم شده و متهم آزاد شود نه اینکه در زمانی که او با قرار وثیقه در زندان است بازپرس دستور دیگری صادر کند و او را به بازداشتگاه پلیس فتا بسپارد.
تقوی‌فرد با بیان این‌که «این مطالب اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران را درگیر کرده بود» اظهار کرد: امروز بسیاری از روزنامه‌نگاران ما افراد حقوقدان و آشنا با مسائل حقوقی هستند و درک می‌کنند که چطور ممکن است جرمی در رباط‌کریم اتفاق بیفتد، منزل متهم یعنی محل اقامت متهم و محل وقوع جرم در رباط‌کریم باشد و صلاحیت محلی رسیدگی به جرم در آنجا باشد اما از تهران نیابت بدهند و متهم را به تهران بیاورند.
وی گفت: بعد از انتقال متهم به تهران و صدور قرار وثیقه برای وی، مجددا متهم در اختیار پلیس فتا قرار داده می‌شود و متهم نیز قبلا به بازپرس اطلاع داده که در بازداشتگاه رفتار خوبی با او نداشته است اما بازپرس مجددا او را در اختیار پلیس فتا قرار می‌دهد.
مدیر مسوول روزنامه خورشید گفت: بحث بعدی این است که نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها جزء وظایف مسلم قوه قضاییه است و شما می‌بینید که در دادگاه کهریزک، مته‌مان را دارند به این دلیل تحت تعقیب قرار داده‌اند که بر بازداشتگاه کهریزک نظارت نداشتند و به همین خاطر حتی اتهام معاونت در قتل را تفهیم کرده‌اند. اگر این اتفاق در دادگاه کهریزک می‌افتد در مورد پرونده ستار بهشتی نیز باید رخ بدهد یعنی در مورد پرونده ستار بهشتی نیز واقعا عدم نظارت دستگاه قضایی بر بازداشتگاه باعث می‌شود که چنین اتفاقی بیفتد؛ بنابراین هم بازپرس پرونده ستار بهشتی و هم دادستان تهران باید پاسخگو باشند و به جرم آن‌ها نیز رسیدگی شود.
وی گفت: در اینجا نوعی دوگانگی رفتاری در عملکرد قوه قضاییه مشاهده می‌شود که به راحتی قابل لمس است زیرا در اطلاعیه دادستانی صراحتا گفته می‌شود که در بدن متهم آثار کبودی و جراحت دیده شده است و پزشکی قانونی نیز عنوان می‌کند که «در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده و اطلاعات موجود علت قطعی فوت از لحاظ پزشکی مقدور نیست اما نظر به اینکه در معاینه جسد و بررسی‌های تکمیلی هیچگونه دلایل و شواهدی از بیماری منجر به فوت احراز نگردیده است، محتمل‌ترین علت منجر به فوت می‌تواند پدیده شوک باشد که در صورت احراز ایراد ضربه یا ضربات به نقاط حساس بدن یا فشار شدید روانی این عوامل می‌تواند عامل شوک مذکور باشد».
مدیر مسوول روزنامه خورشید گفت: پزشکی قانونی در این نظریه صراحتا اعلام می‌کند متهم بیمار نبوده، ضربه یا ضرباتی به او وارد شده و این عوامل می‌تواند در فوت او موثر باشد. متعاقب آن هم مامورانی که او را بازجویی کردند تحت تعقیب قرار می‌گیرد و بازداشت می‌شوند.
تقوی‌فرد اظهار کرد: مطالبی که گفته شد جزو حقوق مطبوعات است زیرا قانونگذار در ماده ۴ قانون مطبوعات تصریح کرده که «هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطالب یا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند» یعنی قانونگذار صراحتا می‌گوید کسی حق ندارد چنین دخالتی کند که آزادی بیان را از مطبوعات بگیرد.
وی ادامه داد: آزادی بیان جزو حقوق مسلم مطبوعات است منتهی متاسفانه به موضوع از یک منظر داخلی نگاه شد. نگاه کنید خود پرونده ستار بهشتی هنوز به دادگاه نرسیده اما ما که به عنوان روزنامه‌نگار راجع به این موضوع اظهارنظر کرده‌ایم، پرونده‌مان فردا در دادگاه رسیدگی می‌شود در حالی که باید به پرونده اصلی به سرعت رسیدگی می‌شد.
مدیر مسوول روزنامه خورشید افزود: نکته بعدی اینکه در مورد پرونده کهریزک موضوع به دادگاه نظامی ارجاع شد اما در مورد پرونده ستار بهشتی، پرونده در دادسرای جنایی رسیدگی می‌شود و دادسرای جنایی زیر نظر دادستانی تهران است که باید پرسید آیا واقعا دادسرای جنایی که زیر مجموعه دادستانی تهران است به اشتباهات، کوتاهی‌ها و مسائلی که مرتبط به دادستانی تهران خواهد بود رسیدگی خواهد کرد؟ و آیا اصلا اجازه و توان این رسیدگی را دارد؟
وی گفت: به نظر من در این پرونده دادستانی کل کشور باید دستور می‌داد که پرونده به جای دیگری فرستاده شود تا این امکان وجود داشته باشد که قصور احتمالی بازپرس پرونده و تشکیلات قضایی در آن پرونده را بتواند رسیدگی کند. با همه این تفاسیر است قرار است که من فردا در دادگاه حاضر شوم و در حالی که هنوز پرونده ستار بهشتی به دادگاه نرفته و زمان رسیدگی برای آن تعیین نشده ما محاکمه شویم که چرا راجع به آن واقعه صحبت کرده‌ایم.
مدیر مسوول روزنامه خورشید تصریح کرد: بحث این است که اگر ما حرف نزنیم و ورود نکنیم و دنبال حقوق هم‌میهنانمان در کشور نباشیم طبیعی است که در خارج از کشور عده‌ای می‌آیند و از منظری دیگر و متناسب با منویات خودشان به موضوع ورود می‌کنند و مطالبی را در مورد دستگاه قضایی و نظام ما بگویند در حالی که واقعیت ماجرا این است که همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند و این اتفاق حتما می‌افتد و اگر مامور یا مامورانی در موردی خطا کردند باید به خطای آن‌ها بر اساس قانون رسیدگی شود.
وی گفت: ستار بهشتی یک کار خلاف قانونی انجام داده است و طبیعتا این باید با استفاده از حقوق شهروندی‌اش به او تفهیم اتهام می‌شده و متناسب با جرمی که انجام داده مجازات می‌شده است زیرا ما حتی اگر یک نفر به اعدام محکوم شود حق نداریم قبل از اعدام به او یک سیلی بزنیم.
تقوی‌فرد اظهار کرد: اسلام بسیار به حقوق انسان‌ها احترام می‌گذارد و اصلا دین حقوق و تکریم انسان‌هاست و ما در قرآن داریم که کشته شدن یک نفر کشته شدن یک جامعه است یعنی اینقدر شخصیت و کرامت انسان با اهمیت معرفی شده است و قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز همین‌طور است ولی اشتباه یک نفر حادثه‌ای را ایجاد می‌کند و دستاویزی می‌شود برای کسانی که از این موضوع استفاده کنند.
مدیر مسوول روزنامه خورشید گفت: متاسفانه گاهی هم که انتقادی صورت می‌گیرد و موضوع کالبدشکافی می‌شود می‌بینیم که احضاریه‌ای می‌آید و فرد منتقد به دادگاه احضار می‌شود. من حتما در دادگاه حاضر خواهم شد و مطمئن هستم که دستگاه قضایی با عدالت‌گرایی به این موضوع ورود خواهد کرد و خوشبین هستم به اینکه در واقع می‌توانم در رابطه با حقانیت آنچه که گفتم در دادگاه دفاع خوبی داشته باشم و مطمئن هستم که هم هیات منصفه و هم رییس دادگاه به این موضوعات توجه خواهد کرد اما آن‌ها همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشند که روزنامه خورشید متعلق به کارگران، بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و من به عنوان مدیر مسئول این روزنامه که حکم نوکری این کارگران را دارم نمی‌توانم ببینم که یک کارگر وبلاگ‌نویس بر اثر قصور افرادی جان خود را از دست می‌دهد و من در برابر این موضوع سکوت کنم.
تقوی‌فرد در پایان گفت: وظیفه شرعی من ایجاب می‌کند که در این رابطه ورود کنم و امیدوارم که دستگاه قضایی نیز اجازه بدهد که در سال حماسه سیاسی و اقتصادی امکان آفرینش حماسه سیاسی در کشور وجود داشته باشد و با سعه صدر اجازه بدهد که در چارچوب قانون فضای مطبوعات باز باشد و امکان خلق حماسه سیاسی در کشور وجود داشته باشد.

وزیر کشور در مورد پرونده قتل ستار بهشتی به مجلس فراخوانده شد


وزیر کشور در مورد پرونده قتل ستار بهشتی به مجلس فراخوانده شد

خبرگزاری هرانا - علی مطهری، نماینده تهران از مطرح شدن سوال در خصوص پروندهٔ مرگ ستار بهشتی در جلسه سه شنبه مجلس خبر داد.
علی مطهری در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشته است در خصوص طرح سوالش از مصطفی محمد نجار وزیر کشور اظهارداشت: این سوال درباره مرگ ستار بهشتی (وبلاگ نویس) است. انتظار داشتیم از خانواده ستار بهشتی و مردم عذرخواهی شود و رضایت خانواده او گرفته شود که البته این کار انجام نشد.
وی ادامه داد: معتقدم این عذرخواهی باعث تضعیف نیروی انتظامی نمی‌شد بلکه باعث تقویت نیروی انتظامی بود.
نماینده تهران گفت: به هر حال ماموری اشتباهی کرده است، اگر با صداقت از خانواده ستار بهشتی عذر خواهی می‌شد وضعیت خیلی بهتر بود.
به گفته مطهری طبق اعلام هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی این سوال در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس بررسی می‌شود.
سوال مطهری درباره مرگ ستار بهشتی در جلسه ۵ دی ماه کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت که وی اعلام کرد از پاسخ وزیر کشور قانع نشده است.

رضا اکوانیان وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر بازداشت شده است


 رضا اکوانیان وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر بازداشت شده است

رضا اکوانیان، شاعر، وبلاگ نویس و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در تاریخ ۴ فروردین بازداشت شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکوانیان در تاریخ ۴ فروردین ماه سال جاری حدود ساعت ۳ نیمه شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
مامورین وی را ابتدا به اداره آگاهی یاسوج منتقل کرده و پس از ۱۰ روز وی را به زندان یاسوج انتقال می‌دهند.
گفتنی است، رضا اکوانیان از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و عضو کمپین یک میلیون امضا پیش‌تر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام توهین به رئیس جمهور و رهبری در وبلاگ شخصی خود، شرکت در تجمعات اعتراضی تهران و ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات، از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.
یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: "از آنرو که رضا ۵ سال حبس تعلیقی دارد ما نگران این هستیم که مسئولین بخواهند حبس تعلیقی وی را به مورد اجرا بگذارند."
وی همچنین ادامه داد: "رضا در اداره آگاهی بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بصورتی که نقاط بسیاری از بدنش کبود شده بود و آثار ضرب و شتم بر روی بدن وی هویدا بوده است."

گشایش طبقه فوقانی کلیسای سیه نا برای بازدید عموم + ویدیو


.این نخستین بار  خواهد بود که درهای این طبقه به روی عموم گشوده می شود و گروه های هفده نفره به همراه یک راهنما می توانند از آن بازدید کنند.
شهر سینه نا که از این پس می توان نمای آن را از طبقه فوقانی کلیسای جامع دید، شهری کوچک حوالی فلورانس، واقع در ناحیه توسکانی است.

نزاع بر سر کشیدن نقش صلیب بر دیوار مدرسه ۵ کشته برجای گذاشت


.
به گفته مقام های مصر، خشونت ها عصر جمعه در پی اعتراض عده ای از مسلمانان به نوجوانان مسیحی به خاطر کشیدن نقش صلیب بر دیوار مدرسه ای در این محله رخ داد.
به نقل از رادیو اروپای آزاد، به گفته وزارت بهداشت مصر، درگیری میان مسیحیان قِبطی و مسلمانان در محله ای در نزدیکی قاهره ۵ کشته برجای گذاشت. کشته شدگان چهار مسیحی و یک مسلمان بودند.
خبرگزاری آلمان نیز در همین ارتباط گزارش داد، منابع امنیتی مصر روز شنبه (۶ آوریل/ ۱۷ فروردین) از کشته و زخمی شدن شماری در تیراندازی میان مسلمانان و مسیحیان این کشور از شامگاه جمعه (۵ آوریل) تا کنون خبر دادند.
هویت کشته‌شدگان هنوز اعلام نشده است. اما منابع مسیحیان قبطی می‌گویند، از شامگاه جمعه (۵ آوریل) تا کنون آمار کشته شدگان  را ۷ نفر اعلام کرده اند. که از این میان تا به حال ۲۰ زخمی در بیمارستان‌ها مداوا شده‌اند که ۱۷ تن از آنها مسیحی و سه نفر مسلمان بودند.
خبرگزاری مصری "منا" نیز گزارش داده که یک کلیسا به آتش کشیده و تا حدودی تخریب شده است.
علت درگیری‌ها
عامل آغازگر ناآرامی‌ها هنوز روشن نشده است. یکی از سراسقف‌های مصر در گفت‌وگو با روزنامه مصری "الاهرام" گفت، ناآرامی‌ها از درگیری میان یک خانواده مسیحی و یک خانواده مسلمان آغاز شد.
بنا بر اظهارات یکی از نیروهای امنیتی، ناآرامی‌ها بعد از آن شروع شد که چند کودک مسیحی بر روی دیوارهای یک مرکز دینی در شهر الخصوص تصاویر صلیب را کشیدند. این اقدام خشم مرد مسلمانی که حدود ۵۰ سال داشت را برانگیخت و به درگیری او با یک جوان مسیحی منجر شد. ناآرامی بالا گرفت و به درگیری بین مسیحیان و مسلمانان با سلاح‌های خودکار انجامید.
برخی از تظاهرکنندگان اقدام به آتش‌افروزی کردند که شعله‌های آن به بعضی از منازل اطراف کشیده شد.
درگیری‌های همیشگی پیروان اسلام و مسیحیت
درگیری میان پیروان مذاهب مختلف در مناطق فقیر‌نشین مصر بارها به خشونت انجامیده است. گاهی تنها شایعه‌ای لازم است تا اوضاع را از تعادل خارج کرده و متشنج سازد.
به نظر می‌رسد که سقوط حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر و تعلل اسلام‌گراهای دولت جدید در برخورد با اسلام‌گرایان افراطی موجبات گسترش هر چه بیشتر دامنه نفوذ آنها را فراهم آورده است.
در سال ۲۰۱۱ میلادی درگیری‌های مسلمانان و مسیحیان قاهره در منطقه "ایم بابا" دست کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت. در این ناآرامی‌ها یکی از کلیساهای قبطی به آتش کشیده شد. درگیری‌ها از شایعه‌ای آغاز شد مبنی بر اینکه در این کلیسا زنی مسلمان زندانی شده تا به مسیحیت بگرود.
در اکتبر سال ۲۰۱۱ نیز حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات اعتراضی مسیحیان قبطی دست کم ۲۸ کشته بر جای گذاشت. این تظاهرات در اعتراض به تخریب کلیسایی در استان اسوان بر پا شده بود.
حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۳ میلیون‌نفری مصر را اقلیت مسیحیان قبطی تشکیل می‌دهند.
کلیسای ماریا در منطقه ایمبابای قاهره که در سال ۲۰۱۱ به آن حمله شد /عکس دویچه وله

امامزاده‌هایی که با مردم ارتباط برقرار نکرده باشند از آمار حذف می‌شوند !


. يمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران می‌گوید امامزاده‌هایی که نتوانسته باشند با مردم «ارتباط روحی» برقرار کنند در فهرست امامزاده‌های رسمی قرار نمی‌گیرند.
 آقای محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران روز یکشنبه (۱۸ فروردین) به خبرگزاری فارس گفته؛ سازمان اوقاف مشغول آمارگیری از امامزاده‌های استان تهران است و «امامزادگانی در لیست آمار قرار می‌گیرند که میان آنان و مردم ارتباط روحی و معنوی وجود داشته باشد.»
وی افزوده آن‌دسته از امامزاده‌هایی که نتوانسته باشند با مردم «ارتباط» برقرار کنند در این فهرست جایی نخواهند داشت.!
محمدزاده همچنین با تکذیب ایجاد امامزاده جدید، از افرادی که ادعای ایجاد امامزاده نوظهور می‌کنند خواست تا مصداقی را در این باره بیاورند.
وی افزوده است: «اجازه ساخت‌ و ساز امامزاده به افراد سودجو داده نمی‌شود که بخواهیم بعد از ساخت‌ و ساز آن مکان را تخریب کنیم.»
هفته گذشته نیز مرتضی محمدیان٬ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اعلام کرده این سازمان «ملاکش نسبت به امامزاده‌ها شجره‌نامه نیست و آنچه مردم به آنها اعتقاد دارند و کراماتی از آنها دیده‌اند را مورد تایید و بازسازی قرار می‌دهد.»
این برای نخستین‌بار است که یک مقام سازمان اوقاف چنین اظهاراتی درباره ماهیت برخی امامزاده‌ها در ایران بیان می‌کند.
اول امرداد ماه سال ۱۳۹۰ سایت محافظه‌کار «سیاست‌نامه» در گزارشی اعلام کرده بود در ۳۰ سال گذشته به طور میانگین ۳۰۰ امامزاده در سال به امامزاده‌های کشور افزوده شده است.
این سایت با ابراز نگرانی از افزایش «امامزاده‌های دروغین» در ایران نوشته بود: «تعداد امامزاد‌ها در اوایل انقلاب ۱۵۰۰ تن بوده که متاسفانه به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.»
«امامزاده‌ها» و «بقاع متبرکه» یکی از مهمترین منابع درآمد سازمان اوقاف محسوب می‌شوند.

برای چه شکرگزار هستید؟


برای چه شکرگزار هستید؟
یک واژه زیبایی که گاه گدار در دوران بزرگ‌شدنم در ایران بخصوص بعد از صرفِ غذا می‌شنیدم «خدا را شکر» بود. در آن دوران همیشه برایم جای سوال بود که چرا و برای چه باید از خدا شکر نمود.

بعد از تحصیلاتِ دانشگاهی و مشغول کار شدن تا زمانی که به عیسی مسیح ایمان آوردم به خاطر نمی‌آورم که برای موردی از خدا شکرگزاری کرده باشم. اینطور بنظر می‌آمد که هر آنچه هستم و دارم حق من است. اغلب هم که با عزیزان ایرانی هستم، بندرت می‌شنوم که ناخودآگاه از خدا شکرگزاری نمایند. بیشتر در مقابل شنیدن «خدا را شکر» ، آنها هم زیر لب می‌گویند «خدا را شکر.»

بعد از اینکه به عیسی مسیح به عنوان نجات‌دهنده و خداوند خودم ایمان آوردم، در ضمن خواندن کلام خدا به آیات زیادی برخوردم که اراده و خواست خدا برای من این است که شکرگزار باشم. برای نمونه «۱۸برای هر چه پیش می‌آید خدا را شکر کنید. زیرا خدا در مسیح عیسی از شما همین انتظار را دارد.(اول تسالونیکیان ۱۸:۵)

ممکن است شما بپرسید: «برای هر چه پیش آید؟» چطور این امکان پذیر است؟

حالا که به مسیح ایمان آورده‌ام متوجه این وعدة خدا در کلامش شده‌ام: «۲۸ما می‌دانیم همه ‌چیز برای خیریّت آنانی كه خدا را دوست دارند و به حسب ارادة او خوانده شده‌اند، با هم در كارند.» (رومیان ۲۸:۸)

حال چون به حسبِ ارادة او خوانده شده‌ام و همة چیز برای خیریّت من در کار است، این کافی نیست که برای آنچه خدا به من عطا نموده شکرگزار باشم، بلکه آگاهی از برکاتِ خدا در زندگیم برای این است که باعث برکتِ دیگران شوم. شاید فکر کنیم که موقعیت خوب ما لطف خدا در مورد ما و بی‌توجهی او نسبت به دیگران است. این طرزِ فکر مشکلِ بیشتر روحانیونِ دوران زندگی زمینی عیسی مسیح و دوران حاضر است. آیا فقط برای آنچه داریم و هستیم شکرگزاریم، یا واقعا ازخدا شکرگزاریم؟ چه خواهد شد اگر خدا برکاتِ خود را از ما بگیرد، آیا هنوز هم او را دوست خواهیم داشت؟ اگر نه، ما فقط او را وسیله‌ائي برای خواسته‌های خود می‌شناسیم.

باشد که شما دوست عزیز با ایمانِ قلبی به عیسی مسیح به ارادة خدا در زندگی خود پی ببرید و از صمیمِ قلبِ شکرگزار خدا باشید.

در محبت و خدمت مسیح