Wednesday, December 31, 2014

چطور می توان یک معلم کاذب/ نبی کاذب را تشخیص داد ؟


 چطور می توان یک معلم کاذب/ نبی کاذب را تشخیص داد ؟

عیسی مسیح به ما هشدار داد که "مسیحان کاذب و انبیای کذبه" خواهند برخواست که حتی برگزیدگان خدا را فریب دهند (متی 24: 23-27، 2 پطرس 3: 3 و یهودا 17-18).

بهترین راه محافظت خود از معلم کاذب و تعالیم دروغین او دانستن حقیقت است. برای شناخت یک معلم تقلبی باید حقیقت را یاد گرفت. هر ایمانداری که کلام حقیقت را درست دریابد (2 تیموتاووس 2: 15) و با دقت کتاب مقدس را مطالعه کند، می تواند تعالیم کاذب را تشخیص دهد.

مثلا ایمانداری که کارهای پدر، پسر و روح القدس را در متی 3: 16-17 خوانده باشد فورا هر تعلیمی را که تثلیث را قبول نداشته باشد رد می کند. بنابراین قدم اول مطالعة کتاب مقدس است و بعد مقایسة کردن آن تعالیم با آنچه کتاب مقدس می گوید.

عیسی مسیح گفت "درخت را از میوة آن خواهیم شناخت" (متی 12: 33). وقتی دنبال میوه می گردیم، سه آزمایش مخصوص است که باید در مورد هر تعلیمی انجام داد تا بتوان صحت آن تعلیم را تعیین کرد:

1)این معلم دربارة عیسی مسیح چه می گوید؟ در متی 16: 15-16، عیسی مسیح پرسید " مردم مرا که می دانند؟ پطرس جواب داد تو مسیح، پسر خدای حی هستی" و برای این جواب پطرس "برکت یافته" خوانده شد. در 2 یوحنا 9، می خوانیم "هر که پیشوایی می کند و در تعلیم مسیح ثابت نیست خدا را نیافته است، اما آنکه در تعلیم مسیح ثابت ماند او هم پدر و پسر را دارد."

بعبارتی، عیسی مسیح و کار نجات او بالاترین اهمیت را دارد و باید از هر کس که برابری مسیح با خدا را انکار می کند و قربانی شدن او را پایین می شمارد و یا انسان بودن عیسی را رد می کند بر حذر بود. اول یوحنا 2: 22 می گوید " درغگو کیست؟ جز آنکه مسیح بودن عیسی را انکار کند. آن دجال است که پدر و پسر را انکار می نماید."

2) آیااین معلم انجیل را بشارت می دهد؟ انجیل یعنی خبر خوشی که براساس کتاب مقدس دربارة مرگ عیسی، دفن او، و قیامش است (1 قرنتیان 15: 1-4). هر چند که حرفهای قشنگی وجود دارند که "خدا شما را دوست دارد"، "خدا می خواهد ما گرسنگان را غذا بدهیم"، و "خدا می خواهد شما ثروتمند باشید" اما اینها پیغام کامل انجیل نیستند. همانطور که پولس در غلاطیان 1: 7 هشدار می دهد، البته بعضی از مردم شما را گیج می کنند و سعی می کنند جلوی پخش انجیل عیسی مسیح را بگیرند. هیچکس، حتی واعظین عالی حق این را ندارند که پیغامی را که خدا به ما داده است عوض کنند. "اگر کسی انجیلی غیر از آنکه پذیرفتید بیاورد اناتیما باد." (غلاطیان 1: 9).

3) آیا این معلم شخصیتی را نشان می دهد که خداوند را جلال دهد؟ در مورد معلمین کاذب، یهودا 11 می گوید "وای بر ایشان زیرا که براه قائن رفته اند و در گمراهی بلعام بجهه اجرت غرق شده اند و در مشاجرت قورح هلاک گشته اند." بعبارت دیگر، یک معلم دروغین می تواند با غرور (قائن نقشة خدا را رد کرد)، با طمع (بلعام برای پول نبوت کرد)، و با بی اطاعتی (قورح خود را بالاتر از موسی قرار داد) شناخته شود. عیسی گفت از چنین مردمی برحذر باشید و آنها را از میوه های ایشان می شناسیم (متی 7: 15-20).

غلاطیان، 2 پطرس، 1 یوحنا، 2 یوحنا، و یهودا. اغلب مشکل است که یک معلم یا نبی دروغین را تشخیص دهیم. شیطان خود را بشکل فرشتة نور عرضه می کند (2 قرنتیان 11: 14) و فقط با آشنایی دقیق با حقیقت می توان معلم و نبی کذبه را تشخیص داد.
امین حکمت آرا

دوم قرنتیــــان ۹ : ۷ پس هركس باید مطابق آنچه در دل خود تصمیم گرفته است، بدهد و نه از روی بی‌میلی و اجبار، زیرا خدا كسی را دوست دارد كه با شادی می‌بخشد.


دوم قرنتیــــان ۹ : ۷

پس هركس باید مطابق آنچه در دل خود تصمیم گرفته است، بدهد و نه از روی بی‌میلی و اجبار، زیرا خدا كسی را دوست دارد كه با شادی می‌بخشد.

یوحنــــــا ۱۴ : ۶ عیسی به او گفت: «من راه و راستی و حیات هستم، هیچ‌کس جز به وسیلهٔ من نزد پدر نمی‌آید.

Friday, December 19, 2014

بهترین راه برای بشارت دادن به کسی که در یک مذهب دروغین است چیست؟

 بهترین راه برای بشارت دادن به کسی که در یک مذهب دروغین است چیست؟

 
مهمترین چیزی که ما می توانیم برای کسانی انجام دهیم که درگیر یک مذهب دروغین هستند این است که برایشان دعا کنیم. ما باید دعا کنیم که خدا قلب آنها را عوض کرده چشمانشان را به حقیقت باز نماید (2 قرنتیان 4: 4). ما باید دعا کنیم که خدا به آنها نشان بدهد که به نجات بوسیلة عیسی مسیح نیاز دارند (یوحنا 3: 16). بدون قدرت خدا و ملزم شدن بوسیلة روح القدس، ما هیچوقت نمی توانیم کسی را نسبت به حقیقت متقاعد کنیم (یوحنا 16: 7-11).

ما در عین حال باید زندگی مسیحی خداپسندانه ای داشته باشیم، تا آنهایی که در مذاهب دروغین گرفتار شده اند بتوانند ببینند که خدا در زندگی خود ما چه تغییراتی ایجاد کرده است (1 پطرس 3: 1-2). ما باید برای داشتن حکمتی دعا کنیم که دیگران را با قدرت خدمت می کند (یعقوب 1: 5). علاوه بر همة اینها، ما باید در بیان انجیل شهامت داشته باشیم. ما باید خبر نجات از طریق عیسی مسیح را بیان کنیم (رومیان 10: 9-10). ما همیشه باید آماده باشیم تا از ایمانمان دفاع کنیم (1 پطرس 3: 15)، اما باید اینکار را با آرامی و احترام انجام دهیم. ما می توانیم خبر نجات را بطور صحیح اعلام کنیم، می توانیم بحث را برنده شویم، ولی بعلت عصبانیت و یا خود بهتر بینی نتیجة اصلی را نگیریم.

در نهایت، ما باید نجات کسانی را که به آنها بشارت می دهیم به خدا واگذاریم. این قدرت خدا و فیض اوست که مردم را نجات می دهد، نه سعی ما. در حالیکه خوب و حکیمانه است که برای دفاع از ایمانمان آماده باشیم و از مذاهب دروغین مطلع باشیم، اما هیچکدام از اینها باعث نجات کسانی که در تلة دروغهای مذاهب دروغین افتاده اند نمی شود. بهترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که برای آنها دعا کنیم، به آنها بشارت دهیم، و زندگی مسیحی داشته باشیم و اعتماد کنیم که روح القدس کار جذب کردن، متقاعد کردن، و تبدیل کردن آنها را انجام می دهد.

امین حکمت آرا

امثـــــال ۱۹ : ۱۷ وقتی به یک فقیر کمک می‌‌کنی، مثل این است که به خداوند قرض می‌دهی و خداوند است که قرض تو را ادا می‌کند.


امثـــــال ۱۹ : ۱۷
وقتی به یک فقیر کمک می‌‌کنی، مثل این است که به خداوند قرض می‌دهی و خداوند است که قرض تو را ادا می‌کند.

Tuesday, December 16, 2014

مزامیــــــر ۳۱ : ۱ خداوندا، به تو پناه می‌آورم، شرمسارم مکن. تو خدای عادل هستی، پس مرا نجات بده.

مزامیــــــر ۳۱ : ۱

خداوندا، به تو پناه می‌آورم، شرمسارم مکن. تو خدای عادل هستی،
پس مرا نجات بده.

Monday, December 15, 2014

عبرانیان باب ۱۳ ۸ عیسی‌ مسیح‌ دیروز و امروز و تا ابدالاباد همان‌ است‌.

 عبرانیان   باب ۱۳
 ۸ عیسی‌ مسیح‌ دیروز و امروز و تا ابدالاباد همان‌ است‌.

Sunday, December 14, 2014

مکاشــــفه ۳ : ۲۰ من پشت در ایستاده در را می‌كوبم اگر كسی صدای مرا بشنود و در را باز كند، وارد می‌شوم و با او شام خواهم خورد و او نیز با من.


مکاشــــفه ۳ : ۲۰

من پشت در ایستاده در را می‌كوبم اگر كسی صدای مرا بشنود و در را باز كند، وارد می‌شوم و با او شام خواهم خورد و او نیز با من.


مجوسیان که بودند ؟ آیا واقعاً سه نفر بودند ؟

مجوسیان ارتباط تنگاتنگی با سنت های میلاد مسیح دارد. واقعاً کمتر کسی وجود دارد که تصاویر پرستش سه مرد مجوسی به همراه شبانان در بیت لحم در آخوری که عیسی در آن به دنیا آمده را ندیده باشد. ولی آیا این سنت ها صحیح هستند ؟ 
مجوسیان که بودند ؟ 
آیا واقعاً سه نفر بودند ؟ 
از کجا آمده بودند؟ آنها در کجا با مسیح ملاقات کردند ؟ 
کتاب مقدس درباره آنها چه می گوید؟
در کتاب مقدس به اسامی این مجوسیان اشاره ای نشده است. پس هر اسمی که به عنوان اسامی مجوسیان شنیده اید، چیزی جز سنت نیستند.
درباره تعدادشان باید گفت که اگرچه کتاب مقدس می گوید که آنها سه هدیه طلا، کندر و مر ( متی ۲ : ۱۱ ) آوردند، اما هیچ کجا نمی گوید که آنها سه نفر بودند.تنها اشاره ای که در کتاب مقدس شده این است که آنها بیش از یک نفر بودند ( مجوسیان، جمع مجوس به معنای ستاره شناس و فرد حکیم و داناست).
حال اینکه چند نفر بودند را ما نمی دانیم و کتاب مقدس هم چیزی در این مورد نمی گوید. اما پیداست که حداقل بیش از دو یا سه نفر بوده اند. زیرا سفر بدین طول و درازی به بیت لحم در آن زمان ها معمولاً توسط کاروان های بزرگ انجام می شده تا امنیت سفر بیشتر باشد.
در مورد هویت این مجوسیان هم، در اصل یونانی کتاب مقدس در متی ۲ : ۱ برای مجوسیان از واژه "مگوس" استفاده شده است. این واژه در یونانی همانند فارسی به افرادی اتلاق می شد که عضوی از طبقه روحانیون و حکیمان در میان پارسی ها، مادی ها و بابلی ها بودند و به کار های ستاره شناسی، طالع بینی و سحر و جادو مشغول بودند .
ترجمه باستانی عهد عتیق در کتاب دانیال همین واژه را به کار برده است (دانیال ۲ : ۱۲ ، ۱۸ ، ۲۴ ، ۲۷ ، ۵ : ۷ - ۸ ) پس وقتی که مثلاً در کتاب دانیال ۵ : ۱۱ می گوید دانیال "رئیس مجوسیان" شد یعنی او رئیس طبقه دانایان و حکیمان شد. این واژه به غیر از این معنا، معنای جادوگر و یا ساحر را هم می دهد ( اعمال ۱۳ : ۶ ، ۸ ). اما در موضوع مورد بحث ما مشخص است که مجوسیانی که به دیدار مسیح آمدند از طبقه نخست جامعه یعنی حکما و علما بودند( زیرا یک جادوگر به هیچ وجه پسر خدا را پرستش نمی کند ).
آیا مجوسیان زمان تولد عیسی در آنجا حاضر بودند؟
همه ما در طول ایام کریسمس تصاویری از مجوسیان و شبانان را دیده ایم که در حال پرستش عیسی نوزاد در آخوری هستند. هرچقدر هم این سنت وارد فرهنگ عام شده باشد باز این تصویر واقعیت چیزی که اتفاق افتاد نیست. اولین جایی که درباره ملاقات مجوسیان با عیسی نوزاد می خوانیم در متی ۲ : ۱ است. در آنجا می خوانیم:
متی ۲ : ۱
" چون عيسي در دوران سلطنت هيروديسِ پادشاه، در بيت‌لِحِمِ يهوديه به دنيا آمد، چند مجوس از مشرق زمين به اورشليم آمدند "
طبق این متن، مجوسیان پس از تولد عیسی به اورشلیم رسیدند. بنابراین اینکه آنها در اورشلیم ماندند و رویداد های متی ۲ : ۲ - ۹ را انجام دادند ( و پرسيدند : کجاست آن مولود که پادشاه يهود است؟ زيرا ستاره او را در مشرق ديده‌ايم و براي سجده او آمده‌ايم. چون اين خبر به گوش هيروديسِ پادشاه رسيد، او و تمامي اورشليم با وي مضطرب شدند.
هيروديس همه سران کاهنان و علماي دينِ قوم را فراخواند و از آنها پرسيد: مسيح کجا بايد زاده شود؟ پاسخ دادند: در بيت‌لِحِمِ يهوديه، زيرا نبي در اين‌‌باره چنين نوشته است: اي بيت‌لِحِم که در سرزمين يهودايي، تو در ميان فرمانروايان يهودا به‌هيچ‌روي کمترين نيستي، زيرا از تو فرمانروايي ظهور خواهد کرد که قوم من، اسرائيل، را شباني خواهد نمود.
پس هيروديس مُغان را در نهان نزد خود فراخواند و زمانِ دقيقِ ظهور ستاره را از ايشان جويا شد. سپس آنان را به بيت‌لِحِم روانه کرد ) نشان می دهد که آنها آنطور که سنت ها می گویند در همان شب تولد عیسی نزد او نرفتند. به علاوه، متی ۲ : ۱۱ می گوید :
متی ۲ : ۱۱
" چون [مجوسیان] به خانه در‌‌آمدند و کودک را با مادرش مريم ديدند، روي بر زمين نهاده، آن کودک را سجده نمودند. سپس صندوقچه‌هاي خود را گشودند و هديه‌هايي از طلا و کندر و مُر به وي پيشکش کردند. "
همانطور که می بینید، مجوسیان وقتی به بیت لحم رسیدند عیسی را در آخور ملاقات نکردند. بلکه آیه می گوید که آنها به خانه ای رفتند. یعنی جایی که مریم و یوسف معمولاً و به طرزی عادی زندگی می کردند. پس مشخص است که آن شب، شب تولد عیسی نبوده، بلکه پس از تولدش بوده است (متی ۲ : ۱ ). پس می توان نتیجه گرفت که یوسف و مریم پس از تولد عیسی در بیت لحم در همانجا در خانه ای ساکن شدند.
به علاوه، همانطور که متی در ۲ : ۱۱ می گوید وقتی مجوسیان به بیت لحم رسیدند عیسی دیگر نوزاد نبود. بلکه یک کودک خردسال بود. متی ۲ : ۱۶ - ۱۸ درباره سن عیسی موقع ملاقات مجوسیان می گوید که هیرودیس پس اینکه فهمید مجوسیان او را فریب داده اند و به او گزارش نداده اند، چنین دستور داد :
متی ۲ : ۱۶ - ۱۸ 
" چون هيروديس دريافت که مُغان فريبش داده‌اند، سخت بر‌‌آشفت و دستور داد تا در بيت‌لِحِم و اطراف آن همه پسران دو ساله و کمتر را، مطابق با زماني که از مُغان تحقيق کرده بود، بکشند. آنگاه آنچه به زبان اِرِمياي نبي گفته شده بود، به حقيقت پيوست که: صدايي از رامه به گوش مي‌رسد، صداي شيون و زاري و ماتمي عظيم. راحيل براي فرزندانش مي‌گريد و تسلي نمي‌يابد، زيرا که ديگر نيستند. "
در اینجا مهم است که تأکید کنیم که طبق این آیه، هیرودیس بر اساس زمانی که از مجوسیان قول همکاری گرفته بود، محدودیتی سنی برای کشتن فرزندان پسر قرار می دهد: دو سال و یا کمتر. هیرودیس در متی ۲ : ۷ طی بازجویی خود از مجوسیان، از آنها زمان دقیق ظهور ستاره را خواست و از روی همین زمانی که آنها به او دادند هم سن عیسی را حدس زد.
پس، اگر عیسی در زمان ظهور ستاره اش در "مشرق زمین" به دنیا آمده باشد، می توان نتیجه گرفت که زمان ملاقات مجوسیان با عیسی ممکن است بیش از دو سال هم طول کشیده باشد. زیرا از مشرق زمین تا بیت لحم زمان بسیار لازم بوده تا مجوسیان خود را به آنجا برسانند.
نتیجه گیری:
الف ) کتاب مقدس در هیچ کجا نمی گوید که مجوسیان سه نفر بودند و یا نام آنها را بیان نمی کند.
ب ) مجوسیان، افراد فرهیخته ای بودند که از مشرق زمین آمده بودند.
پ ) مجوسیان عیسی را در شب تولدش ملاقات نکردند. طبق کتاب مقدس، وقتی آنها عیسی را دیدند، او نوزادی در آخور خوابیده نبود. بلکه خردسالی بود که در خانه ای زندگی می کرد و ممکن است که حتی سنش بیش از ۲ سال بوده باشد.

Thursday, December 11, 2014

میکـــا ۷ : ۸ ای دشمنان بر روزگار بد ما شادی نکنید، زیرا اگر چه بیفتیم دوباره برمی‌خیزیم. اگر در تاریکی باشیم، خداوند نور و روشنایی ما خواهد بود.

میکـــا ۷ : ۸
ای دشمنان بر روزگار بد ما شادی نکنید، زیرا اگر چه بیفتیم دوباره برمی‌خیزیم. اگر در تاریکی باشیم، خداوند نور و روشنایی ما خواهد بود.

Tuesday, December 9, 2014

رومیــــان ۱۰ : ۱۵ و آنها چگونه می‌توانند پیام را اعلام كنند اگر برای این كار فرستاده نشده باشند؟ چنانکه كتاب‌مقدّس می‌فرماید: «چه خوش است قدمهای کسانی‌که بشارت می‌دهند.»

رومیــــان ۱۰ : ۱۵

و آنها چگونه می‌توانند پیام را اعلام كنند اگر برای این كار فرستاده نشده باشند؟ چنانکه كتاب‌مقدّس می‌فرماید: «چه خوش است قدمهای کسانی‌که بشارت می‌دهند.»

متی فصل ۵ -شما نمك جهان هستید و به آن طعم می بخشید


  عیسی ، روی به شاگردانش کرده، فرمود: «خوشحال باشید چون شما را فحش گویند و جفا رسانند و به خاطر من هرسخن بدی برشما کاذبانه گویند.» اگر بخاطر مسیح در زحمت باشیم، برکت خواهیم یافت. 
همۀ پیروان مسیح باید برای تحمل اهانت، تهمت و جفا آماده باشند. اما وقتی این مصائب شروع شد، ایماندار چه باید بکند؟ او باید خوشحال باشد و شادی نماید (اعمال ۵: ۴۰ و ۴۱ مشاهده شود). ما نیز از همراهان انبیای عهد عتیق که متحمل جفا شدند، شمرده خواهیم شد (دوم تواریخ ۳۶: ۱۵ و ۱۶). ما افتخار این را خواهیم داشت که در رنجهای مسیح سهیم باشیم (فیلیپیان ۳: ۱۰).
هنگامی که کسی به ما بی احترامی می‌کند، معمولاً چه می‌کنیم؟ خشمگین می‌شویم و با آن شخص مخالفت می‌ورزیم و در صدد انتقام برمی آییم. اما عیسی می‌فرماید که نباید چنین کنیم. 
بنابراین ممکن است خشم خود را در درون خود پنهان کنیم و باطن مان تلخ و خشمگین باقی بماند. اما عیسی این را نیز اشتباه می‌داند.
 
از آنجایی که خشم خطاست، سعی می‌کنیم که خشم خود را حتی از خود نیز پنهان نماییم. نتیجتاً دچار افسردگی، آزردگی و یأس می‌شویم. لیکن این نیز کاری است اشتباه. هنگامی که کسی به خاطر مسیح به ما بی حرمتی یا جفا کند، به گفتۀ عیسی تنها باید یک کارکرد و آن شادی است خوش باشید و شادی عطیم نمایید.
هیچکس به طور طبیعی به هنگام روی آوردن مشکلات، شادی نمی‌کند. تنها کسی که روح‌القدس را در درون خود دارد، می‌تواند به هنگام جفا شادی نماید. شادی ثمرۀ روح‌القدس است (غلاطیان ۵: ۲۲). خدا اجازه می‌دهد که بر ما جفا شود تا ایمان ما را آزمایش کرده، ببیند که آیا تحت هدایت روح‌القدس هستیم یا نه (اول پطرس ۱: ۶ و۷). اگر با خشم یا افسردگی به جفا پاسخ دهیم، در این صورت پی می‌بریم که از روح‌القدس پُر نیستیم. 
هنگامی که انگور یا هر میوۀ دیگری را می‌فشریم، عصارۀ و یا شیرۀ آن بیرون می‌آید. هنگامی که ما در اثر جفا «تحت فشار» قرار می‌گیریم، چه نوع عصاره‌ای از ما بیرون می‌زند؟ آیا عصارۀ تلخ خشم؟ یاعصارۀ شیرین شادی که ناشی از روح‌القدس در درون ماست؟
چرا باید خوش باشیم و شادی عظیم نماییم؟ به خاطر اینکه اجر ما در آسمان عطیم است (آیۀ ۱۲). اجر ما چقدر عظیم است؟ آنقدر که قابل سنجش نیست. اجر ما خود ملکوت آسمان است (آیۀ ۱۰). اجر ما زندگی در آن ملکوت، دیدار خدا (آیۀ ۸)، فرزندان خدا بودن است (آیۀ ۹). پولس چنین نگاشت:زیرا یقین می‌دانم که دردهای زمان حاضر نسبت به آن جلالی که در ما ظاهر خواهد شد هیچ است (رومیان ۸: ۱۸). زیرا که این زحمت سبک ما که برای لحظه‌ای است، بار جاودانی جلال را برای ما زیاده و زیاده پیدا می‌کند (دوم قرنتیان ۴: ۱۷).
خدا، پدر آسمانی ما، پُر از شفقت و عطوفت است و تمامی کسانی که به مسیح ایمان دارند، فرزندان او هستند. خدا می‌خواهد به ما اجر دهد. وی می‌خواهد که ما درجلالش سهیم باشیم خدا مجبور نیست به ما اجر دهد، اما او تصمیم گرفته است که بر طبق اراده اش چنین کند وی بخاطر محبتش نسبت به ما، به ما اجر می‌دهد. 
ما فرزندان خدا هستیم و این وظیفۀ ماست که از پدرمان اطاعت کنیم. این وظیفۀ ماست که جزو افرادی باشیم که دراین هشت خوشا بحال توصیف شده اند اگر ما به واسطۀ روح‌القدس این هشت کیفیت توصیف شده در آیه‌های ۳ تا ۱۰ را دارا باشیم، در آن صورت واقعاً برکت خواهیم یافت.
امین حکمت آرا

Monday, December 8, 2014

تعمید روح القدس چیست؟

تعمید روح القدس چیست؟
 
تعمید روح القدس را می توانیم اینطور توضیح بدهیم که کار روح القدس است در وقت نجات که باعث اتحاد ایمانداران با مسیح و با ایمانداران دیگر در بدن مسیح می شود. در کتاب مقدس اول قرنتیان 12 : 12-13 مرکز بحث در مورد تعمید روح القدس است: "زیرا چنانکه بدن یکیست و اعضای متعدد دارد و تمامی اعضای بدن اگر چه بسیار است یکتن می باشد همچنین مسیح نیز می باشد. زیرا که جمیع ما بیکروح در یک بدن تعمید یافتیم خواه یهود خواه یونانی خواه غلام خواه آزاد و همه از یک روح نوشانیده شدیم" (1 قرنتیان 12: 13). در حالیکه رومیان 6 : 1-4 هر چند به روح خدا اشاره نمی کند، اما موقعیت ایماندار را قبل از ایمان به خدا به زبانی مشابه اول قرنتیان توضیح می دهد: "پس چه گوییم؟ آیا در گناه بمانیم تا فیض افزون گردد؟ حاشا! مایانیکه از گناه مردیم چگونه دیگر در آن زیست کنیم؟ آیا نمی دانید که جمیع ما که در مسیح عیسی تعمید یافتیم در موت او تعمید یافتیم؟ پس چونکه در موت او تعمید یافتیم با او دفن شدیم تا آنکه بهمین قسمیکه مسیح بجلال پدر از مردگان بر خاست ما نیز در تازگی حیات رفتار نماییم."

حقایق زیر برای درک واقعی تعمید روح لازمند. اول، 1 قرنتیان 12: 13 واضحا می گوید که همه تعمید یافته اند، درست مثل اینکه همه از یک روح نوشانیده شده اند (سکونت روح القدس). دوم، در هیچ جای کتاب مقدس، به ایمانداران گفته نشده که با و یا در روح تعمید بگیرید و یا اینکه تعمید در روح القدس را بطلبید. این نشان می دهد که همة ایمانداران این تجربه را داشته اند. سوم، افسسیان 4 : 5 بنظر می آید اشاره به تعمید روح القدس است. اگر اینطور باشد، تعمید در روح برای همة ایمانداران است، درست مثل "یک ایمان" و "یک پدر".
در نتیجه، تعمید روح القدس دو چیز انجام می دهد، 1) ما را به بدن مسیح وصل می کند، و 2) شریک در مصلوب شدن مسیح را واقعی می کند. در بدن او بودن یعنی با او در زندگی جدید قیام کردن (رومیان 6 : 4). ما باید از عطایای روحانی خود استفاده کنیم تا بدن بطور صحیح و مرتب همانطور که در 1 قرنتیان 12 : 13 می گوید کار کند. تعمید روح بعنوان پایة اتحاد کلیساست همانطور که در افسسیان 4 : 5 گفته شده است. از طریق تعمید روح القدس با مسیح در مرگ، دفن شدن، و قیامش شریک می شویم و این پایة جدایی ما از قدرت گناه را بنا می کند تا بتوانیم در زندگی جدید ادامه دهیم. (رومیان 6 : 1-10 و کولسیان 2 : 12). 

امین حکمت آرا

Saturday, December 6, 2014

اهمیت شام آخر و عشاء ربانی


اهمیت شام آخر و عشاء ربانیمطالعه دربارة عشاء ربانی تجربه ایست که بعلت عمق مطلب جان را تکان می دهد. در عید قدیمی فصح و غروب مرگش بود که عیسی غذای دسته جمعی مهمی ترتیب داد که ما تا به امروز آنرا انجام می دهیم. این قسمت مهمی از پرستش مسیحیان است. این ما را بیاد مرگ خداوندمان و قیام او می اندازد و اینکه منتظر بازگشت پر جلالش در آینده باشیم.

عید فصح مقدسترین عید سال دینی یهودیان بود. این عید بلای آخر در مصر را بیاد آنها می آورد که نخست زادة مصریان مردند و اسرائیلیان بعلت خون بره ای که به چهار چوب در هایشان پاشیده بودند زنده ماندند. بعد بره را پختند و با نان فطیر خوردند. فرمان خدا این بود که این عید نسل اندر نسل برگزار شود. این داستان در کتاب خروج 12 نوشته شده است.

در ضمن شام آخر- عید فصح – عیسی نان را گرفت و خدا را شکر کرد. در حالیکه نان را پاره می کرد و به شاگردان می داد، گفت، "این است جسد من که برای شما داده می شود. اینرا بیاد من بجا آرید و همچنین بعد از شام پیاله را گرفت و گفت این پیالة عهد جدید است در خون من که برای شما ریخته می شود" (لوقا 22 : 19-21). او عید را با یک سرود خاتمه داد (متی 26 :30)، و شب به کوه زیتون رفتند. در آنجا بود که همانطور که نبوت شده بود یهودا به عیسی خیانت کرد. روز بعد او مصلوب شد.

موضوع عشاء ربانی در اناجیل آمده است (متی 26: 26-29 ، مرقس 14 : 17-25 ، لوقا 22: 7-22 و یوحنا 13 : 21-30). پولس رسول در مورد عشاء ربانی در 1 قرنتیان 11: 23-29 نوشته است. پولس عبارتی گفته است که در اناجیل نوشته نشده است: "پس هر که بطور ناشایسته نانرا بخورد و پیالة خداوند را بنوشد مجرم بدن و خون خداوند خواهد بود. اما هر شخص خود را امتحان کند و بدینطور از آن نان بخورد و از آن پیاله بنوشد. زیرا هر که می خورد و می نوشد فتوای خود را می خورد و می نوشد اگر بدن خداوند را تمییز نمیکند" (1 قرنتیان 11: 27-29). ممکن است ما بپرسیم منظور از "بطور ناشایسته" در نان و پیاله شریک شدن یعنی چه. ممکن است معنی آن این باشد که معنی واقعی نان و پیاله از بین برود و بهای سنگینی که نجات دهندة ما برای نجات ما پرداخت فراموش شود. و یا ممکن است معنی آن این باشد که مراسم مراسمی مرده و تشریفاتی بشود و یا اشخاص با گناه اعتراف نشده به شام خداوند نزدیک شوند. برای انجام دستور عمل پولس، قبل از اینکه نان بخوریم و از پیاله بنوشیم، باید خودمان را تفتیش کنیم.

عبارت دیگری که پولس گفت و در اناجیل نیست این است که "زیرا هر گاه این نانرا بخورید و این پیاله را بنوشید موت خداوند را ظاهر می نمایید تا هنگامیکه باز آید" (1 قرنتیان 11 : 26). این به دوران انجام مراسم زمان مشخصی می دهد – تا بازگشت خداوند. از این عبارات مختصر یاد می گیریم که چطور عیسی دو عنصر ضعیف را بعنوان سمبل بدن و خونش انتخاب کرد و از آنها بعنوان نشانه ای از مرگش استفاده کرد. این نشانه یک مرمر کنده کاری شده و یا قالب برنجی نبود، بلکه نان بود و شراب.
او اعلام کرد که نان سمبل بدن اوست که شکسته می شود. استخوان شکسته ای در کار نبود، اما بدن او آنقدر شکنجه شده بود که بسختی قابل تشخیص بود (مزمور 22 : 12-17، اشعیاء 53 : 4-7). شراب سمبل خون اوست، نشانة مرگ وحشتناکی که باید بزودی تجربه می کرد. او، پسر کامل خدا، نبوتهای بیشماری را که در عهد عتیق دربارة نجات دهنده پیشگویی شده بود تکمیل کرد (پیدایش 3 : 15، مزمور 22 ، اشعیاء 53). وقتی او گفت، "این را بیادگاری من انجام دهید،" منظورش این بود که این رسم باید در آینده هم ادامه پیدا کند. بعلاوه منظورش این بود که عید فصح، که باید یک بره قربانی می شد و سمبل قربانی شدن برة خدا بود که گناه جهان را بر می دارد، در شام خداوند تکمیل شد. عهد جدید جای عهد عتیق را گرفت وقتیکه مسیح، برة عید فصح (1 قرنتیان 5 :7)، قربانی شد (عبرانیان 8: 8-13). دیگر به مراسم قربانی احتیاجی نبود (عبرانیان 9: 25-28). شام خداوند/عشاء ربانی مسیحیان یک یادآوریست از آنچه مسیح برای ما انجام داد و جشنیست برای آنچه ما در نتیجة قربانی او دریافت می کنیم. 
امین حکمت آرا

Thursday, December 4, 2014

رومیان باب ۵ , ۵ و امید باعث‌ شرمساری‌ نمی‌شود زیرا که‌ محبت‌ خدا در دلهای‌ ما به‌ روح‌القدس‌ که‌ به‌ ما عطا شد ریخته‌ شده‌ است‌.

 رومیان   باب ۵
 ۵ و امید باعث‌ شرمساری‌ نمی‌شود زیرا که‌ محبت‌ خدا در دلهای‌ ما به‌ روح‌القدس‌ که‌ به‌ ما عطا شد ریخته‌ شده‌ است‌.

مزامیر باب ۶۲ , ۸ ای‌ قوم‌ همه‌ وقت‌ بر او توكّل‌ كنید و دلهای‌ خود را به‌ حضور وی‌ بریزید. زیرا خدا ملجای‌ ماست‌.

 مزامیر   باب ۶۲

 ۸ ای‌ قوم‌ همه‌ وقت‌ بر او توكّل‌ كنید و دلهای‌ خود را به‌ حضور وی‌ بریزید. زیرا خدا ملجای‌ ماست‌.

Tuesday, December 2, 2014

یوحنا اول باب ۴ ۱۶ . خدا محبت‌ است‌ و هرکه‌ در محبت‌ ساکن‌ است‌ در خدا ساکن‌ است‌ و خدا در وی‌.

  یوحنا اول   باب ۴ 
 ۱۶ خدا محبت‌ است‌ و هرکه‌ در محبت‌ ساکن‌ است‌ در خدا ساکن‌ است‌ و خدا در وی‌.

مزامیر باب ۶۲ ۷ برخداست‌ نجات‌ و جلال‌ من‌. صخرة‌ قوّت‌ من‌ و پناه‌ من‌ در خداست‌.

مزامیر   باب ۶۲ 
  ۷ برخداست‌ نجات‌ و جلال‌ من‌. صخرة‌ قوّت‌ من‌ و پناه‌ من‌ در خداست‌.

رومیان باب ۱۲ ۲۱ مغلوب‌ بدی‌ مشو بلکه‌ بدی‌ را به‌ نیکویی‌ مغلوب‌ ساز.

رومیان   باب ۱۲ 
 ۲۱ مغلوب‌ بدی‌ مشو بلکه‌ بدی‌ را به‌ نیکویی‌ مغلوب‌ ساز.

غلاطیان باب ۶ آیه ۷ خود را فریب‌ مدهید، خدا را استهزا نمی توان‌ کرد. زیرا که‌ آنچه‌ آدمی بکارد، همان‌ را درو خواهد کرد.

 غلاطیان   باب ۶
 ۷ خود را فریب‌ مدهید، خدا را استهزا نمی توان‌ کرد. زیرا که‌ آنچه‌ آدمی بکارد، همان‌ را درو خواهد کرد.

Monday, December 1, 2014

یهودا ۱ : ۲۲ نسبت به آنها كه شک و تردید دارند، دلسوز باشید.


یهودا ۱ : ۲۲

نسبت به آنها كه شک و تردید دارند، دلسوز باشید.

عبرانیـــان ۱۰ : ۲۳ امیدی را كه به آن معترفیم محكم نگاه داریم، زیرا او كه به ما وعده داده است، به وعده‌های خود وفا می‌کند.


عبرانیـــان ۱۰ : ۲۳

امیدی را كه به آن معترفیم محكم نگاه داریم، زیرا او كه به ما وعده داده است، به وعده‌های خود وفا می‌کند.

فیلیپیــــان ۳ : ۱۴ مستقیماً به طرف هدف می‌دوم تا جایزه‌ای را كه شامل دعوت خدا به یک زندگی آسمانی به وسیلهٔ عیسی مسیح است، به دست آورم.


فیلیپیــــان ۳ : ۱۴

مستقیماً به طرف هدف می‌دوم تا جایزه‌ای را كه شامل دعوت خدا به یک زندگی آسمانی به وسیلهٔ عیسی مسیح است، به دست آورم.