Monday, October 31, 2016

Monday, October 24, 2016

رومـیـان فصل ۸ زندگی پیروزمندانه به وسیلۀ روح خدا

 رومـیـان   فصل ۸    
  زندگی پیروزمندانه به وسیلۀ روح خدا  
 ۱ پس دیگر برای کسانی که در اتحاد با مسیح عیسی به سر می‌برند هیچ محکومیتی وجود ندارد،

Monday, September 12, 2016

انجیل متی فصل ۲۸

انجیل متی فصل ۲۸
۱۹ پس بروید و همه ملتها را شاگرد من سازید و آنها را به نام پدر و پسر و روح‌القدس تعمید دهید ۲۰ و تعلیم دهید که همه چیزهایی را که به شما گفته‌‌ام انجام دهند و بدانید که من هر روزه تا اتقضای عالم با شما هستم‌‌.»

Thursday, September 8, 2016

انجیل یوحنا فصل ۸ ۱۲ عیسی باز به مردم گفت: «من نور جهان هستم،

انجیل یوحنا فصل ۸
۱۲ عیسی باز به مردم گفت: «من نور جهان هستم، کسی که از من پیروی کند در تاریکی سرگردان نخواهد شد بلکه نور حیات را خواهد داشت‌‌.»

Saturday, September 3, 2016

Wednesday, August 17, 2016

تصويب قانون اعدام مرتد؛ هراس از گرايش های غير اسلامی؟

قوه قضاییه لایحه جدید مجازات اسلامی را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.
اختصاص ماده ای مستقل به تعريف و انواع ارتداد و مجازات مرتد در لايحه قانون مجازات عمومی، که برای تصويب به مجلس ايران پيشنهاد شده است، بار ديگر يکی از حساس ترين مسائل فقهی، حقوقی، سياسی و فرهنگی ايران گذشته و حال را به موضوع روز بدل و اين پرسش را مطرح کرده است که چه ضرورتی جمهوری اسلامی را به قانونی کردن مجازات مرگ عليه مسلمان زادگانی که از اسلام بر می گردند، وادار کرده است.
رانده شدن از جامعه يا گروه، فشارهای روانی، فرهنگی و اقتصادی، تحميل انزوا، حذف فرهنگی و سياسی و اجتماعی، سرکوب عقيدتی، تحريم اجتماعی و اقتصادی و... از مجازات های رسمی و غير رسمی است که در اکثر اديان و ايدئولوژی ها عليه کسانی که دين ، عقيده و وابستگی های فکری خود را تغيير می دهند، اعمال می شود.

دولت های کمونيست بلوک شرق سابق نيز منتقدان ايدئولوژی رسمی را به اتهام «خيانت به انقلاب يا طبقه کارگر» به مرگ محکوم می کردند، اما اسلام شايد تنها دين مهمی در جهان باشد که تغيير دين از اسلام به مذهب يا عقيده ديگری را با مرگ مجازات می کند.

مجازات ارتداد فطری، يا بازگشت مسلمان و مسلمان زاده از اسلام ، آن گاه که مرتد مرد باشد، در اغلب قريب به اتفاق متون فقهی شيعه اعدام تعيين شده است.

حتی مجتهدان متمايل به رفرميست های مذهبی چون آيت الله منتظری و صانعی نيز، با اما و اگرها و شرايط مختلف محدود کننده، آنجا که پای تبليغ و اصرار بر عقايد جديد و خدشه دار کردن وحدت جامعه اسلامی در کار است، اين حکم را تاييد می کنند.

دادگاه های ايران در سه دهه گذشته، ده ها انسان را به اتهام ارتداد به مرگ محکوم کرده اند، اما در قانون مجازات اسلامی و ديگر قوانين جزائی ايران تا کنون ماده ای مشخص و اختصاصی در مورد ارتداد وجود نداشته و دادگاه ها در صدور حکم اعدام تنها به شرع و متون فقهی استناد کرده اند.
دادگاه های ايران نيز در سه دهه گذشته، ده ها انسان را به اتهام ارتداد به مرگ محکوم کرده اند، اما در قانون مجازات اسلامی و ديگر قوانين جزائی ايران تا کنون ماده ای مشخص و اختصاصی در مورد ارتداد وجود نداشته و دادگاه ها در صدور حکم اعدام تنها به شرع و متون فقهی استناد کرده اند.

به نظرمی رسد که نويسندگان لايحه جديد مجازات عمومی با اختصاص ماده ای مستقل به مبحث ارتداد کوشيده اند تا مشکل کمبود قانون برای اعدام مرتدان مرد را از پيش پای قاضيان بردارند و به ضرورتی مبرم پاسخ گويند که از گرايش منفی بخش هايی از جامعه نسبت به اسلام حکايت می کند.

تبعيض به سود زنان؟

ماده ۲۲۴ لايحه پيشنهادی، مجازات «سب النبی»، توهين و دشنام دادن به پيامبر اسلام و « قذف»، دشنام گويی به فاطمه زهرا و امامان شيعه، را اعدام تعيين کرده است و ماده ۲۲۵ اين لايحه، که به گفته مقامات قضايی ايران، بر اساس حدود ۶ آيه صريح قرآن در ۶ سوره مختلف، روايات، احاديث و کردار پيامبر اسلام و امامان شيعه و فتوای اکثر قريب به اتفاق مجتهدان شيعه، تدوين شده است، ارتداد را به دو مقوله «ارتداد فطری و ملی» تقسيم کرده و برای مردان مرتد فطری مجازات مرگ و برای زنان مرتد مجازات حبس دايم تعيين کرده است.

ماده ۲۲۵ لايحه پيشنهادی مرتد فطری را کسی تعريف می کند که «يکی از والدين او مسلمان بوده و او پس از بلوغ اظهار اسلام کرده اما از اسلام خارج شده است». بند ۷ اين ماده مجازات مرتد فطری مرد را اعدام تعيين کرده است.

همين ماده «مرتد ملی» را کسی تعريف می کند که «والدين او غير مسلمان بوده و ‎او پس از بلوغ به اسلام ‏گرويده، اما سپس از اسلام خارج شده است» .

در لايحه پيشنهادی کسی که «يکی از والدين او مسلمان بوده‎ ‎و او پس از بلوغ ‏تظاهر به اسلام نکرده و کافر شده است» نيز مرتد فطری محسوب می شود.

در اين لايحه مجازات هر دو نوع مرتد ملی نيز اعدام تعيين شده است، اما به مرتدان ملی ۳ روز فرصت داده می شود تا ارشاد شده و توبه کنند.

در مبحث ارتداد در فقه شيعه و در لايجه پيشنهادی زنان نسبت به مردان از اين امتياز برخوردارند که در صورت ارتداد فطری و ملی از مجازات اعدام معاف و به حبس ابد محکوم شده و «طبق‎ ‎نظر دادگاه ‏در زندان تضييقاتی عليه آنان اعمال شده، ارشاد شده و اگر توبه کنند آزاد می شوند.»

تبعيضی مثبت که نه از سر حمايت از زنان، که در مبحثی که به انديشه و عقل و خرد ارتباط دارد، به دليل اعتقاد به «ناقض العقل» بودن آنان اعمال می شود اما در کشتارهای گسترده زندانيان سياسی در سال های ۶۰ و ۵۷ جان برخی از زنان زندانی سياسی غير مسلمان را از مرگ نجات داد.
زنان محارب اما در مجازات مرگ با مردان برابرند .

زمينه های سياسی و اجتماعی حکم ارتداد

مجازات مرگ برای مرتد فطری و ملی، مسلمان زادگان و مسلمانانی که از اسلام بر می گردند، تغيير عقيده را بر کسانی که در خانواده ای مسلمان به دنيا آمده اند يا کسانی که يک بار مسلمان شده اند، ممنوع می کند.
به گفته اغلب مورخين، مجازات مرگ عليه مرتدان، در دوران رهبری سياسی و دينی پيامبر اسلام اغلب عليه کسانی اعمال می شد که به دلايل سياسی، اقتصادی و يا نافرمانی از دستورات پيامبر از اسلام بر می گشتند و «به وحدت مسلمين» و رهبری انحصاری سياسی و دينی پيامبر ضربه می زدند.

پس از مرگ پيامبر و اختلاف در باره جانشينی او، خطر تجزيه حکومت اسلامی در عربستان جدی شد. کسان و قبايلی از اسلام برگشتند و کسانی با ادعای نبوت پيروانی گرد آوردند.

خلفای راشدين از جمله امام اول شيعيان، برای حفظ وحدت مسلمانان و اقتدار حکومت اسلامی اجرای مجازات مرگ عليه مرتدان را شدت بخشيدند.

حکومت اسلامی ايران با قانونی کردن مجازات اعدام برای ارتداد در لايحه جديد مجازات عمومی ، هراس حکومت گران را از رونق گرايش های غير اسلامی در جامعه نشان داده و اين برداشت را تاييد می کند که در سه دهه گذشته بخش های مهمی از جامعه ايرانی به دليل سرخوردگی از حکومت به مذاهب و گرايش های غير مذهبی روی آورده اند.
خلفای اموی و عباسی نيز در برابر بازگشت کنندگان از اسلام، نافرمانان و آوردندگان نظريات مغاير با مکتب رسمی و در هر موقعيتی که حکومت و وحدت امپراطوری اسلامی به خطر می افتاد، راه خلفای راشدين را پی گرفتند.

تاريخ ارتداد و اعدام منتقدان و دارندگان نظريات غير رسمی فصلی مهم و خونين از تاريخ اسلام است که با اعدام و مرگ برخی از بزرگ ترين فلاسفه، متفکران و اديبانی چون منصور حلاج، عين القضات و شيخ اشراق شهاب الدين سهره وردی و کشتار، انزوا و طرد هزاران ديگر انديش رقم می خورد.

تناقض آزادی گزينش دين و ارتداد

اعدام و مجازات مرتدان فطری و ملی اما با يکی از مهم ترين آموزه های اسلامی در تضاد است. 
در اغلب متون اصلی و مکاتب فقهی اسلام تاکيد شده است که اختيار و گزينش دين روندی آزادانه است که پس از تحقيق و بررسی و تفکر و پرسش رخ می دهد.

تضاد بين گزينش آزادانه و محققانه دين با ممنوعيت تغيير دين اما با اين فرض فقهای مسلمان حل می شود که هر تحقيق بی طرفانه و درست در باره اديان به ناچار و به ضرورت به گزينش اسلام منجر می شود و از اين روی نتيجه تحقيق کسانی که در خانواده ای مسلمان به دنيا آمده و بخت آشنايی با اسلام را داشته اند جز حقانيت و برتری اسلام نيست.

تاريخ اسلام گواه آن است که پيامبر و خلفای راشدين مجازات اعدام عليه مرتدان را در مواردی اجرا کرده اند که حکومت اسلامی و وحدت جامعه مسلمين به دليل طرح و رونق نظريات غير اسلامی در خطر بوده است.

اگر اين سنت تاريخی ملاک باشد، می توان نتيجه گرفت که حکومت اسلامی ايران نيز با قانونی کردن مجازات اعدام برای ارتداد در لايحه جديد مجازات عمومی ، هراس حکومت گران را از رونق گرايش های غير اسلامی در جامعه نشان داده و اين برداشت را تاييد می کند که در سه دهه گذشته بخش های مهمی از جامعه ايرانی به دليل سرخوردگی از حکومت به مذاهب و گرايش های غير مذهبی روی آورده اند.
http://www.radiofarda.com/a/f1_apostasy_Islamic_law/436571.html

انجیل متی فصل ۱۶ ۱۵ عیسی پرسید: «شما مرا کی می‌دانید‌‌؟»

انجیل متی فصل ۱۶ 
۱۵ عیسی پرسید: «شما مرا کی می‌دانید‌‌؟»

Friday, August 12, 2016

اول یوحنا فصل ۱ ۷ لکن اگر در نور سلوک می‌نماییم

 اول یوحنا   فصل ۱  
 ۷ لکن اگر در نور سلوک می‌نماییم، چنانکه او در نور است، با یکدیگر شراکت داریم و خون پسر او عیسی مسیح ما را از هر گناه پاک می‌سازد.

Wednesday, August 10, 2016

Wednesday, August 3, 2016

Tuesday, July 26, 2016

Tuesday, May 31, 2016

اول قرنتیان فصل ۸ ۶ برای ما فقط یک خدا هست

  اول قرنتیان   فصل ۸ 
 ۶ برای ما فقط یک خدا هست یعنی خدای پدر که آفریننده همه چیز است و ما برای او زندگی می‌کنیم و فقط یک خداوند وجود دارد، یعنی عیسی مسیح که همه چیز به وسیلۀ او آفریده شد و ما در او زیست می‌کنیم‌.

Saturday, May 7, 2016

یک کشیش, انجیل کوچک *یوحنا 3:16* را به زبان بسار ساده تشریح میکنند که همراه با زیر نویس کامل هستش این کلیپ زیبا.سعی کنید ببینید


یک کشیش انجیل کوچک *یوحنا 3:16* را به زبان بسار ساده تشریح میکنند که همراه با زیر نویس کامل هستش این کلیپ زیبا. یوحنا فصل ۳ ۱۶ زیرا خدا جهان‌ را اینقدر محبت‌ نمود که‌ پسر یگانه‌ خود را داد تا هر که‌ بر او ایمان‌ آورد، هلاک‌ نگردد بلکه‌ حیات‌ جاودانی‌ یابد



Sunday, May 1, 2016

Thursday, April 28, 2016

ال الیون El elyon لغت فوق به معنای خدای متعال می باشد.

ال الیون El elyon 
لغت فوق به معنای خدای متعال می باشد. 
اِل عِلیون به معنای خدای رفیع، والامقام و بلند مرتبه می باشد. کلمه عِلیون برای شخص یا چیزی که ارزشمند و قابل تمجید است بکار برده می شده است. و زمانی که قوم اسرائیل این نام را برای خداوند بکار می بردند، دارای مفهوم آن بود که وی بسیار بالاتر از خدایان و انسانها بوده و قابل ستایش است. در کتاب پیدایش از ملكیصدق پادشاه سالیم به عنوان کاهن اعظم خدای تعالی نام برده شده است. 
توضیحات: 
در ترجمه کتاب مقدس به فارسی کلمه اِل عِلیون به خدای تعالی، متعال و حضرت اعلی ترجمه شده است.
منابع کتاب مقدس: تثنیه باب ۳۲ - اشعیا باب ۱۴ - مزامیر باب ۹ و ۷۸ - اعداد باب ۲۴ - پیدایش باب ۱۴
تثنیه باب ۳۲ آیه ۸
۸ چون‌ حضرت‌ اعلی‌ به‌ امت‌ها نصیب‌ ایشان‌ را داد و بنی‌آدم‌ را منتشر ساخت‌، آنگاه‌ حدود امت‌ها را قرار داد، برحسب‌ شمارة‌ بنی‌اسرائیل‌.
اشعیا باب ۱۴ آیه ۱۴
۱۴ بالای‌ بلندیهای‌ ابرها صعود كرده‌، مثل‌ حضرت‌ اعلی‌ خواهم‌ شد.»
مزامیر باب ۹ آیه ۲
۲ در تو شادی‌ و وجد خواهم‌ نمود؛ نام‌ تو را ای‌ متعال‌ خواهم‌ سرایید.
مزامیر باب ۷۸ آیه ۳۵
۳۵ و به‌ یاد آوردند كه‌ خدا صخرة‌ ایشان‌، و خدای‌ تعالی‌ ولی ایشان‌ است‌.
سموئیل دوم باب ۲۲ آیه ۱۴
۱۴ خداوند از آسمان‌ رعد نمود و حضرت‌ اعلی‌ آواز خویش‌ را مسموع‌ گردانید.
اعداد باب ۲۴ آیه ۱۶
۱۶ وحی‌ آن‌ كسی‌ كه‌ سخنان‌ خدا را شنید و معرفت‌ حضرت‌ اعلی‌ را دانست‌ و رؤیای‌ قادر مطلق‌ را مشاهده‌ نمود. آنكه‌ بیفتاد و چشمان‌ او گشوده‌ گردید.
پیدایش باب ۱۴ آیه ۱۸ تا ۲۰
۱۸ و ملكیصدق‌، مَلِكِ سالیم‌، نان‌ و شراب‌ بیرون‌ آورد. و او كاهن‌ خدای‌ تعالی‌ بود، ۱۹ و او را مبارك‌ خوانده‌، گفت‌: «مبارك‌ باد ابرام‌ از جانب‌ خدای‌ تعالی‌، مالك‌ آسمان‌ و زمین‌. ۲۰ ومتبارك‌ باد خدای‌ تعالی‌، كه‌ دشمنانت‌ را به‌ دستت‌ تسلیم‌ كرد.» و او را از هر چیز، ده‌ یك‌ داد

Wednesday, April 20, 2016

مزامیر فصل ۵۰ ۱۵ در مواقع سختی و مشکلات مرا صدا کنید. من شما را رهایی می‌دهم و شما مرا ستایش خواهید کرد. Call on me in the day of trouble; I will deliver you, and you will honor me. Psalm 50:15

مزامیر فصل ۵۰
۱۵ در مواقع سختی و مشکلات مرا صدا کنید. من شما را رهایی می‌دهم و شما مرا ستایش خواهید کرد.
Call on me in the day of trouble; I will deliver you, and you will honor me.


Psalm 50:15

Sunday, April 10, 2016

انجیل متی فصل ۶ ۳ بلکه تو چون صدقه دهی، دست چپ تو از آنچه دست راستت می‌کند مطلع نشود، ۴ تا صدقه تو در نهان باشد و پدر نهان بینِ تو، تو را آشکارا اجر خواهد داد.

انجیل متی فصل ۶
۳ بلکه تو چون صدقه دهی، دست چپ تو از آنچه دست راستت می‌کند مطلع نشود، ۴ تا صدقه تو در نهان باشد و پدر نهان بینِ تو، تو را آشکارا اجر خواهد داد.

Friday, April 8, 2016

Wednesday, April 6, 2016

James 3:18 یعقوب 3:18


ال اخاد El Echad لغت فوق به معنای خدای واحد می باشد.

  ال اخاد       El Echad   
لغت فوق به معنای   خدای واحد   می باشد. 
اِل اِخاد به مفهوم خدای یگانه، تک، یک و واحد می باشد.
توضیحات:
در ترجمه کتاب مقدس به فارسی کلمه اِل اِخاد به «یک خدا» و «خدای واحد» ترجمه شده است.
 منابع کتاب مقدس:   ملاکی باب ۲ - مرقس باب ۱۲
  ملاکی باب ۲ آیه ۱۰ 
۱۰ آیا جمیع‌ ما را یك‌ پدر نیست‌ و آیا یك‌ خدا ما را نیافریده‌ است‌؟ پس‌ چرا عهد پدران‌ خود را بی‌حرمت‌ نموده‌، با یكدیگر خیانت‌ می‌ورزیم‌؟   

  مرقس باب ۱۲ آیه ۲۹ 
۲۹ عیسی‌ او را جواب‌ داد که‌ “اول‌ همه‌ احکام‌ این‌ است‌ که‌ بشنو ای‌ اسرائیل‌، خداوند خدای‌ ما خداوند واحد است‌.  
 

Monday, April 4, 2016

انجیل متی فصل ۷ : ۳ چرا پر کاهی را که در چشم برادرت هست می‌بینی ولی در فکر چوب بزرگی که در چشم خود داری نیستی؟

 انجیل متی   فصل ۷   
 ۳ چرا پر کاهی را که در چشم برادرت هست می‌بینی ولی در فکر چوب بزرگی که در چشم خود داری نیستی؟

ادونای Adonai لغت فوق به معنای خداوند من می باشد.


 ادونای       Adonai   
لغت فوق به معنای   خداوند من   می باشد. 
اَدونای جمع کلمه اَدونی و به معنای مالک و حاکم بر انسانها می باشد. استفاده از این لغت به صورت جمع به دلیل احترام گذاشتن بوده است. استفاده این کلمه بصورت مفرد معمولا برای نامیدن اشخاص استفاده می شده است. نام یَهوه برای قوم بنی اسرائیل از تقدس و اهمیت بسیار برخوردار بوده و به جای آن از کلمه ادونای استفاده می گردیده و برای این منظور حروف کلمه یَهوه را طوری کنار هم قرار می دادند که دارای تلفظ ادونای باشد. مسیح در عهد جدید با استناد به مزامیر داود، خود را اَدونای می نامد.
توضیحات: 
در ترجمه کتاب مقدس به فارسی کلمه اَدونای به «خداوند» ترجمه شده است.
 منابع کتاب مقدس:   مزامیر باب ۲ و ۱۱۰ - متی باب ۲۲ - اشعیا باب ۷
  مزامیر باب ۱۱۰ آیه ۱ 
۱ یهوه‌ به‌ خداوند من‌ گفت‌: «به‌ دست راست‌ من‌ بنشین‌ تا دشمنانت‌ را پای‌ انداز تو سازم‌.»   
  متی باب ۲۲ آیه ۴۱ تا ۴۵ 
۴۱ و چون‌ فریسیان‌ جمع‌ بودند، عیسی‌ از ایشان‌ پرسیده‌، ۴۲ گفت‌: «درباره‌ مسیح‌ چه‌ گمان‌ می‌برید؟ او پسر کیست‌؟» بدو گفتند: «پسر داود.» ۴۳ ایشان‌ را گفت‌: «پس‌ چطور داود در روح‌، او را خداوند می‌خواند؟ چنانکه‌ می‌گوید: ۴۴ "خداوند به‌ خداوند من‌ گفت‌، به‌ دست‌ راست‌ من‌ بنشین‌ تا دشمنان‌ تو را پای‌انداز تو سازم‌." ۴۵ پس‌ هرگاه‌داود او را خداوند می‌خواند، چگونه‌ پسرش‌ می‌باشد؟»   
  مزامیر باب ۲ آیه ۴ 
۴ او كه‌ بر آسمانها نشسته‌ است‌می‌خندد. خداوند بر ایشان‌ استهزا می‌كند.   

  اشعیا باب ۷ آیه ۷ 
۷ خداوند یهوه‌ چنین‌ می‌گوید كه‌ «این‌ بجا آورده‌ نمی‌شود و واقع‌ نخواهد گردید.
 

Sunday, April 3, 2016

پدر آسمانی Heavenly Father لغت فوق به معنای از بهشت آمده می باشد.

پدر آسمانی Heavenly Father
لغت فوق به معنای از بهشت آمده می باشد.
پدر آسمانی به مفهوم خدای سپهر، عرش و عالم روحانی می باشد.
منابع کتاب مقدس: متی باب ۶
متی باب ۶ آیه ۲۶
۲۶ مرغان‌ هوا را نظر كنید كه‌ نه‌ می‌كارند و نه‌ می‌دروند و نه‌ در انبارها ذخیره‌ می‌كنند و پدر آسمانی‌ شما آنها را می‌پروراند. آیا شما از آنها بمراتب‌ بهتر نیستید؟
انجیل متی فصل ۵
۴۸ پس شما باید کامل باشید همان طور که پدر آسمانی شما کامل است‌.

Thursday, March 31, 2016

غـلاطـیـان فصل ۶ ۹ از انجام نیکو کاری خسته نشویم

غـلاطـیـان فصل ۶
۹ از انجام نیکو کاری خسته نشویم زیرا اگر دست از کار نکشیم در وقت مناسب محصول خود را درو خواهیم کرد‌.
Let us not become weary in doing good, for at the proper time we will reap a harvest if we do not give up.
Galatians 6:9