Sunday, January 31, 2016

اشعیا فصل ۴۸ من یهوه خدای تو هستم و تو را تعلیم می‌دهم

اشعیا فصل ۴۸
۱۷ خداوند که ولّی تو و قدّوس اسرائیل است چنین می‌گوید: من یهوه خدای تو هستم و تو را تعلیم می‌دهم تا سود ببری و تو را به راهی که باید بروی هدایت می‌نمایم.

Friday, January 29, 2016

غـلاطـیـان فصل ۶ ۲ بارهای یکدیگر را حمل کنید و به این طریق قانون مسیح را بجا خواهید آورد‌.

غـلاطـیـان فصل ۶ 
۲ بارهای یکدیگر را حمل کنید و به این طریق قانون مسیح را بجا خواهید آورد‌.

جامعه فصل ۴ ۹ دو نفر از یک نفر بهترند، زیرا نتیجه بهتری از کارشان به دست می‌آورند.

جامعه فصل ۴
۹ دو نفر از یک نفر بهترند، زیرا نتیجه بهتری از کارشان به دست می‌آورند. ۱۰ هرگاه یکی از آنها بیفتد، دیگری او را بلند می‌کند. امّا وای به حال کسی که تنها باشد و بیفتد، زیرا کسی را ندارد که او را بلند کند.

Monday, January 25, 2016

الف و یا Omega and Alpha یعنی چه?آیا معنی و مفهوم الهی دارد?

 الف و یا       Omega and Alpha   
لغت فوق به معنای   ازلی و ابدی   می باشد. 
الف و یا به مفهوم خدایی است، که از ازل بوده و تا ابد نیز خواهد بود، و نشان دهنده محاط بودن خداوند بر همه چیز است. در کتاب مکاشفه عهد جدید، عیسای مسیح از این عنوان استفاده می کند.
 منابع کتاب مقدس:   مکاشفه باب ۱ ، ۲۱ و ۲۲
  مکاشفه باب ۱ آیه ۸ 
۸ “من‌ هستم‌ الف‌ و یا، اول‌ و آخر،” می‌گوید آن‌ خداوند خدا که‌ هست‌ و بود و می‌آید، قادر علی‌الاطلاق‌.   
  مکاشفه باب ۱ آیه ۱۱ 
۱۱ که‌ می‌گفت‌: “من‌ الف‌ و یا و اول‌ و آخر هستم‌. آنچه‌ می‌بینی‌ در کتابی‌ بنویس‌ و آن‌ را به‌ هفت‌ کلیسایی‌ که‌ در آسیا هستند، یعنی‌ به‌ افسس‌ و اسمیرنا و پرغامس‌ و طیاتیرا و ساردس‌ و فیلادلفیه‌ و لائودکیه‌ بفرست‌.”   
  مکاشفه باب ۲۱ آیه ۶ 
۶ باز مرا گفت‌: “تمام‌ شد! من‌ الف‌ و یا و ابتدا و انتها هستم‌. من‌ به‌ هر که‌ تشنه‌ باشد، از چشمه‌ آب‌ حیات‌، مفت‌ خواهم‌ داد.   

  مکاشفه باب ۲۲ آیه ۱۳ 
۱۳ من‌ الف‌ و یاء و ابتدا و انتها و اول‌ و آخر هستم‌.” 

عبرانیان فصل ۱۲ تشویق به پایداری و پذیرش تأدیب الهی

عبرانیان فصل ۱۲

تشویق به پایداری و پذیرش تأدیب الهی
۱ بنابراین چونکه ما نیز چنین ابر شاهدان را گرداگرد خود داریم، هر بار گران و گناهی را که ما را سخت می‌پیچد، دور بکنیم و با صبر در آن میدان که پیش روی ما مقرر شده است بدویم،

Saturday, January 23, 2016

دست گذاری برای دریافت ‏روح‏القدس Laying On of Hands for Holy Spirit

 دست گذاری برای دریافت ‏روح‏ القدس     Laying On of Hands for Holy Spirit 
تعمید ‏روح‏القدس‏‏ چیزی بود که کلیساهای اولیه نسبتا به آن عمل می‏‏کردند. و براحتی به افراد گفته می‏‏شد که در روح دعا کنند (یهودا ۱: ۲۰). اما کلیساهای اولیه با ایماندارانی روبرو می‏‏شدند که هنوز عطای ‏روح‏القدس‏‏ را دریافت نکرده بودند و تعمید ایشان در روح از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار بود. برای اهمیت از این موضوع می‏‏توانیم به کتاب اعمال ۸: ۱۴-۱۷ مراجعه کنیم که رسولان برای دریافت ‏روح‏القدس‏‏ برای ایمانداران سامری بر ایشان دست گذاشته و برای آنها دعا کردند تا ‏روح‏القدس‏‏ را بیابند. 
هدف از تعمید ‏روح‏القدس‏‏ برای دریافت قدرت از بالا می‏‏باشد. خون مسیح آمرزش گناهان را به ارمغان آورد اما تعمید در روح موضوعی کاملا متفاوت است. 
همه مسیحیان ایمان دارند که روح‌القدس در وجود هر کسی که به عیسی ایمان آورد، حضور دارد (رومیان ۸: ۹؛ افسسیان ۴: ۳۰). بسیاری از مسیحیان همچنین معتقدند که ما روح‌القدس را در تعمید آب و شام خداوند به طریقی خاص دریافت می‌کنیم (اول قرنتیان ۱۰: ۲-۴، ۱۲: ۱۳؛ تیطس ۳: ۵). برخی دیگر نیز معتقدند که روح‌القدس می‌تواند به شکلی خاص و برای خدمتی خاص همچون خدمت شبانی، شماسی یا بشارت (اعمال ۶: ۶، ۱۳: ۲-۳؛ اول تیموتائوس ۴: ۱۴؛ دوم تیموتائوس ۱: ۶)، یا برای دریافت قدرت مضاعف و تشویق و دلگرم شدن عطا شود (اعمال ۴: ۳۱). 
در کلیسای اولیه این باور وجود داشت که هنگامی که رهبران کلیسا به شکلی که در اعمال ۸: ۱۴-۱۷ توصیف شده، بر مسیحان دیگر دست می‌گذارند، آنان به طریقی خاص قدرت و عطایای روحانی را دریافت می‌کنند. کلیسای اولیه بر این باور بود که این تجربه، تجربه‌ای مجزا از ایمان آوردن و تعمید آب بود. در چندین قرن اول تاریخ کلیسا، این دیدگاه در کلیسا دیدگاه غالب بود. پس در می‏‏یابیم که تعمید ‏روح‏القدس‏‏ یک وعده از طرف عیسی مسیح خداوند می‏‏باشد نه یک حکم. 
با وجود این، در طی قرون بعدی تاریخ کلیسا، بسیاری از مسیحیان قدرت خاص یا عطایای ویژه روح را به شکلی که در اول قرنتیان ۱۲: ۱۷-۱۱ توصیف شده، دیگر در زندگی شان تجربه نمی‌کردند. برای مثال، بسیاری شفای فردی بیمار را بر اثر قدرت الهی هرگز مشاهده نکردند. به تدریج برخی این نظر را مطرح کردند که خدا این قوت خاص و عطایای ویژه را منحصرا به کلیسای اولیه داده بود. در حال حاضر، برخی از مسیحیان معتقدند که بسیاری از این عطایا امروزه دیگر در کلیسا وجود ندارد. این گروه به اول قرنتیان ۱۳: ۸-۱۰ اشاره می‌کنند که در آنها پولس می‌گوید هنگامی که کامل آید، نبوت ها، زبانها و علم، نیست خواهد شد. این مسیحیان اعتقاد دارند که منظور از آمدن «کامل» تکمیل شدن متن عهد جدید است که حدود یکصد سال پس از مصلوب شدن مسیح، به شکل کامل به نگارش در آمد. 
اما بسیاری دیگر از مسیحیان بر این عقیده‏‏اند ‏‏که امروز نیز عطایا در دسترس ما هستند؛ و علاوه بر این، ادعا می‌کنند که آنان خودشان این عطایا را تجربه کرده‏اند. آنان معتقندند که در اول قرنتیان ۱۳: ۸-۱۰، پولس به زمان آینده اشاره می‌کند، یعنی زمانیکه ما عیسی را روبرو ببینیم (اول قرنتیان ۱۳: ۱۲). آنان خاطر نشان می‌سازند که در طول کل تاریخ کلیسا، قدرت روح‌القدس و عطایای آن در زمانها و در مکانهای مختلف ظاهر شده است. در واقع از ابتدای قرن بیستم، عطایا و قدرت روح‌القدس به شکل فزاینده‌ای دیده شده است. این مسیحیان به وعده‌های بزرگی استناد می‌کنند که در مرقس ۱۶: ۱۷-۱۸، یوحنا ۱۴: ۱۲ و اعمال ۲: ۱۷-۱۸ وجود دارد و در آنها به آیات و عطایای خاصی که ویژه ایمانداران است اشاره شده است. 
اگر عطای ‏روح‏القدس‏‏ بعد از ایمان به مسیح و نجات دریافت می‏‏گردد دیگر چه نیازی به دست گذاری برای دریافت روح‏القدس می‏باشد. 
در کتاب مقدس ما به بخشهایی برخورد می‏‏کنیم که افراد کاملا به مسیح ایمان آورده بودند اما تا زمانیکه بر آنها دست گذاشته نشده و برای ایشان دعا نشده بود به ایشان ‏روح‏القدس‏‏ عطا نگردیده است. "از آنان پرسید: « آیا وقتی ایمان آوردید ، ‏روح‏القدس‏‏ را یافتید ؟» آنها در پاسخ گفتند: « خیر، ما حتی خبر هم نداشتیم که ‏روح‏القدسی وجود دارد.»" (اعمال ۱۹: ۲). در واقع آنها ایمان داشتند اما روح‏القدس را دریافت نکرده بودند. اما در آیه ۶ به ما گفته می‏‏شود: "و هنگامیکه پولس بر سر آنان دست نهاد ‏روح‏القدس‏‏ بر آنان نازل شد و به زبانها صحبت کرده و نبوت می‏نمودند". در کتاب اعمال ۸: ۱۶ نیز به مورد دیگری در این زمینه برخورد می‏‏کنیم، آنها در نام مسیح تعمید گرفته بودند اما روح‏القدس‏‏ را هنوز دریافت نکرده بودند. اما در آیه ۱۷ می‏‏بینیم که پس از اینکه پطرس و یوحنا بر آنها دست گذاشته و دعا می‏‏کنند ایشان ‏روح‏القدس‏‏ را دریافت می‏‏کنند.

Tuesday, January 19, 2016

دست گذاری برای شفا Laying On of Hands for Healing

دست گذاری برای شفا     Laying On of Hands for Healing 
یک نمونه نسبتا منحصر بفرد از دست گذاری جهت برکت و شفا را می‏‏توانیم در کتاب مرقس ببینیم. عیسی به شاگردان خود قدرت و اقتدار داد. " ۱۲ پس‌ روانه‌ شده‌، موعظه‌ کردند که‌ توبه‌ کنند، ۱۳ و بسیار دیوها را بیرون‌ کردند و مریضان‌ کثیر را روغن‌ مالیده‌، شفا دادند (مرقس ۶: ۱۲-۱۳). 
یکی از آخرین تعلیمات عیسی به شاگردانش این بود: " ۱۷ و این‌ آیات‌ همراه‌ ایمانداران‌ خواهد بود که‌ به‌ نام‌ من‌ دیوها را بیرون‌ کنند و به‌ زبانهای‌ تازه‌ حرف‌ زنند ۱۸ و مارها را بردارند و اگر زهر قاتلی‌ بخورند، ضرری‌ بدیشان‌ نرساند و هرگاه‌ دستها بر مریضان‌ گذارند، شفا خواهند یافت‌." (مرقس ۱۶: ۱۷-۱۸). 
در کتاب یعقوب نیز ما با آیات بسیار جالب توجهی روبرو می‏‏شویم. یعقوب به ما می‏‏گوید: " ۱۴ و هرگاه‌ کسی‌ از شما بیمار باشد، کشیشان‌ کلیسا را طلب‌ کند تا برایش‌ دعا نمایند و او را به‌ نام‌ خداوند به‌ روغن‌ تدهین‌ کنند. ۱۵ و دعای‌ ایمان‌، مریـض‌ را شفـا خواهـد بخشیـد و خداونـد او را خواهد برخیزانید، و اگر گناه‌ کرده‌ باشد، از او آمرزیده‌ خواهد شد" (یعقوب ۵: ۱۴-۱۶). 
در کتاب پولس نیز به حکایت پولس در راه دمشق برخورد می‏‏کنیم که بینایی خود را از دست می‏‏دهد اما در رؤیا می‏‏بیند که شخصی با دست گذاری بر او، سبب بینایی وی می‏‏شود. "و شخصی‌ حنانیا نام‌ را در خواب‌ دیده‌ است‌ که‌ آمده‌، بر او دست‌ گذارد تا بینا گردد." (اعمال ۹: ۱۲). 
دست گذاری برای شفای بیماران یک امر معمول در کلیساهای اولیه بوده است. عیسی اغلب قبل از شفای افراد، بر آنها دست می‏‏گذاشت (مرقس ۶: ۵؛ لوقا ۴: ۴۰؛ ۱۲: ۱۳). 
ما به مسح با روغن برای اهداف مختلف در سراسر کتاب مقدس برخورد می‏‏کنیم. معمولا عمل مسح با روغن به همراه دعا برای شفای بیماران به انجام می‏‏رسد. مسح با روغن در دوران کتاب مقدس به عنوان عامل شفا مورد استفاده قرار می‏‏گرفت (لوقا ۱۰: ۳۴). اما این صرفا یک نماد از قدرت شفای خداوند بشمار می‏‏آمد. شفای بیماران به قوت روح‏القدس‏‏ انجام می‏‏پذیرد و روغن صرفا یک نماد است (اعمال ۱۰: ۳۸). 
برای شفای بیماران نه دست گذاری و نه مسح با روغن امری لازم به حساب نمی‏‏آید. در اغلب موارد در کتاب مقدس ما ناظر شفای بیماران بدون دست گذاری و بدون مسح با روغن هستیم. دست گذاری و روغن صرفا نمادی از ایمان به قدرت خداوند است. 

دوم تسالونیکیان فصل ۳ (ترجمه شریف) ۳ اما خداوند قابل اعتماد است‌. او همۀ شما را تقویت خواهد فرمود و از آن شریر حفظ خواهد کرد‌.

دوم تسالونیکیان   فصل ۳ 

 ۳ اما خداوند قابل اعتماد است‌. او همۀ شما را تقویت خواهد فرمود و از آن شریر حفظ خواهد کرد‌. 

Thursday, January 14, 2016

ایران نهمین کشور مسیحی ستیز در سال ۲۰۱۵ معرفی شد

ایران نهمین کشور مسیحی ستیز در سال ۲۰۱۵ معرفی شد
به رسم همه ساله سازمان مسیحی درهای باز(OpenDoors) در ماه ژانویه لیستی از پنجاه کشور که مسیحیان در آنجا تحت آزار و اذیت قرار دارند ارائه میدهد،در این لیست ایران در رده نهم و افغانستان در رده پنجم کشورهای مسیحی ستیز جای دارند.
به گزارش سازمان مسیحی درهایی باز (OpenDoors) با انتشار لیست جدید که مربوط به کشورهایی که در سال۲۰۱۵مسیحیان تحت آزار و اذیت قرار داشته اند ایران را در رتبه نهم این لیست از میان پنجاه کشور قرار داده است،ایران در سال ۲۰۱۴ در رده هفتم این لیست قرار داشت.
با اینحال ایران با دو پله صعود در این لیست همچنان در زمره کشورهایی که مسیحیان را بینهایت تحت آزار و اذیت قرار میدهند(وضعیت قرمز) جا دارد.
در این لیست کره شمالی به مانند سال گذشته همچنان رده نخست این لیست را به خود اختصاص داده است، نکته حائز اهمیت در این لیست جابجایی سومالی از رده دوم به هفتم میباشد که این رتبه را ایران در سال ۲۰۱۴ در اختیار داشته است.
افغانستان که سال ۲۰۱۴ در رده پنجم قرار داشته است به رتبه چهارم رسیده است،کشور آفریقایی اریتره از رده نهم در سال ۲۰۱۴ به رده سوم در سال ۲۰۱۵ آمده است،که نشان از بدتر شدن اوضاع مسیحیان در این کشور میباشد.
کشور عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۳ در رده ششم این جدول حضور داشت،و با بهبود وضعیت سال ۲۰۱۴ به رده دوازدهم این لیست نقل مکان کرد و سال ۲۰۱۵ نیز به رده چهاردهم نقل مکان کرده است ولی با این تغییرات همچنان در زمره کشورهای خیلی آزار دهنده قرار دارد ولی وضعیت نارنجی برای مسیحیان عربستان نشان دهنده وضعیت بهتر از مسیحیان ایران که در وضعیت قرمز قرار دارند میباشد.
بهترین تغییر برای کشور عربی عمان میباشد که از رده سی و نهم در سال ۲۰۱۴ به آخرین رده یعنی پنجاهم این جدول در سال ۲۰۱۵ نقل مکان کرده است.
این گزارش حاکی از این است که آزار و اذیت به سرعت در آفریقا به ویژه کشورهای جنوب صحرای آفریقا در حال رشد است، . در خاور میانه هم خشونت داعش در عراق و سوریه افزایش یافته است سرعت خروج جمعیت مسیحی از منطقه به یک بحران جهانی تبدیل شده است.
دکتر احمد شهید در گزارش سالیانه خود در مورد نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران مانند یارسان، بهائیان، مسیحیان و مسلمانان سنی‌ همواره هشدار داده است ،و آنرا همچنان بحرانی اعلام کرده است.
قرار گرفتن ایران در مرز قرمز که نشان از آزار و اذیت بینهایت مسیحیان میباشد،وضعیت ایران با توجه به وعده های حسن روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با حق و حقوق اقلیت های مذهبی نه تنها تغییری حاصل شده است بلکه بدتر هم شده است.
در مادهٔ ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر که حکومت ایران نیزیکی از کشورهایی هست که متعهد به اجرای آن شده است آمده که هر انسانی حق آزادی اندیشه، دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب ، و آزادی علنی کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.
با اینحال جمهوری اسلامی همچنان از اجرای آن چیزی که متعهد شده است سر باز میزند و اقلیت های مذهبی در ایران همچنان تحت آزار و اذیت میباشند،این پر واضح است که حکومت ایران با عدم توجه به تعهد خود قانون کشور را تبدیل به یک قانون تک مذهبی اجباری اسلام شیعه کرده است و تمام حق و حقوق به عبادات اسلام شیعه داده میشود، نقض حقوق ، مسیحیان، بهائیان، یهودیان و مسلمانان سنی که توسط عناصر تندرو شیعه مسلمان اجرا میشود تماما تحت حمایت رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای می باشد.
یکی از نمونه های شناخته شده آزار و اذیت مسیحیان در ایران کشیش ایرانی/آمریکایی سعید عابدینی میباشد که مورد شدید ترین آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته است،سعید عابدینی کشیش ایرانی آمریکایی میباشد که جهت ساخت یتیم خانه در سال ۲۰۱۲ به ایران مسافرت کرد و از همان زمان بازداشت و به زندان منتقل شده است.

مکاشفه یوحنا فصل ۱ «نترس من اول و آخر هستم‌. ۱۸ من زنده بودم و مردم و اکنون تا به ابد زنده هستم و کلیدهای مرگ و جهان مردگان را در دست دارم‌.

مکاشفه یوحنا فصل ۱
«نترس من اول و آخر هستم‌. ۱۸ من زنده بودم و مردم و اکنون تا به ابد زنده هستم و کلیدهای مرگ و جهان مردگان را در دست دارم‌.

Tuesday, January 12, 2016

غـلاطـیـان فصل ۵ ۲۲ اما ثمراتی که روح‌القدس به بار می‌آورد: محبت، خوشی، آرامش، بردباری، مهربانی، خیرخواهی، وفاداری،فروتنی و خویشتنداری است 22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, forbearance, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control. Galatians 5:22

غـلاطـیـان فصل ۵
۲۲ اما ثمراتی که روح‌القدس به بار می‌آورد: محبت، خوشی، آرامش، بردباری، مهربانی، خیرخواهی، وفاداری،فروتنی و خویشتنداری است
22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, forbearance, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control.
Galatians 5:22

Wednesday, January 6, 2016

انجیل یوحنا فصل ۱۳ ۳۵ اگر نسبت به یکدیگر محبت داشته باشید، همه خواهند فهمید که شاگردان من هستید‌‌.» By this everyone will know that you are my disciples, if you love one another. John 13:35

انجیل یوحنا فصل ۱۳
۳۵ اگر نسبت به یکدیگر محبت داشته باشید، همه خواهند فهمید که شاگردان من هستید‌‌.»
By this everyone will know that you are my disciples, if you love one another.
John 13:35