Saturday, April 6, 2013

بخششِ واقعی چیست؟



بخششِ واقعی چیست؟
تقریباً همة ما با این جمله در ایران بزرگ شدیم‌: « به نامِ خداوند بخشندة مهربان. » این جمله خدائی را معرفی می کند که دارای رحمت است. چه پر نشاط و خوشایند است آشنائی با خدائی که دارای رحمت و بخشنده است.

راستی چطور می‌توان رحمت خدا را بطورِ ملموس درک کرد. شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: « فلانی خیلی بذل و بخشش می‌کند » دو سئوال که اینجا مطرح است این است که چه چیزی بخشیده شده است و چه خرجی در بر داشته؟

بعضی‌ها را می‌شناسیم که ترجیح می‌دهند مال دیگران را ببخشندْ تا اینکه از خود مايه‌ائی بگذارند. بنا به گفتة معروف: « خرج اگر از کیسة مهمان بود، حاتم طائی شدن آسان بود. »

اگر بخشش واقعی صورت می‌گیرد مطمعناً بهائی هم پرداخت شده است. حال چطور خدا می‌تواند بخشندة واقعی باشد؟ وقتی‌کهْ برای آنچه بخشیده بهائي را پرداخت نماید.

عیسی مسیح می‌فرماید: « ۱۰ زیرا که پسر انسان (لقبی که عیسی مسیح برای خود بکار می‌بُرد) آمده است تا گمشده را بجوید و نجات بخشد. » (لوقا ۱۰:۱۹)

عیسی مسیح آمد تا چه ببخشد؟ او آمد تا نجات ببخشد. او آمد تا من و شما دوست عزیز را که به خاطر گناه از خدا دورشده و در واقع گمشده بودیم پیدا نماید و نجات ببخشد.

حالا سئوالی دیگر مطرح است، نجات از چه؟

کلام خدا می‌گوید: «۲۳مزد گناه موت است ... » (رومیان ۲۳:۶)

پس به خاطر گناه، دوری ابدی از خداْ در انتظارِ بشرِ گناهکار است، و
 چون خدای عادل نمی‌تواند تخفیفی در عدالت خود مقرر نماید، جریمة گناه  را که مرگ باشد بطور کامل می‌طلبد. بنابراین جریمة مرگ را یا منِ گناهکار باید پرداخت نمایم یا عیسی مسیح بی‌گناه. خدا را شکر که عیسی مسیح با مرگ خود بر روی صلیب به جای من، جریمة گناهِ مرا پرداخت نموده، مرا از مرگ ابدی نجات بخشید. بخششِ واقعی و بهاي نجات را  عیسی مسیح خداوند پرداخت نمود. در ادامهْ، کلام خدا می‌گوید: «۲۳ ... امّا نعمت خدا (بخششِ رایگانِ خدا) حیاتِ جاودانی در خداوند ما عیسی مسیح است.» (رومیان ۲۳:۶)

حال که معنی واقعی بخششِ رایگانِ خدا را نسبت به خود در کلام خدا متوجه شديم،‌ بیائيد شما هم 
این بخششِ رایگانِ حیاتِ جاودانِ خدا را با ایمانِ قلبی به عیسی مسیح برای خود دریافت نمائید.

در محبت و خدمت مسیح

No comments:

Post a Comment