Sunday, November 10, 2013

شفای احساسات آسیب دیده


خواهر و برادران عزیزم امیدوارم روز خوبی و سپری کرده باشید 

امروز که در حال مطالعه کتابی به نام (( شفای احساسات آسیب دیده )) بودم پیغامی زیبا از خداوند گرفتم که خواستم اونرو با شما قسمت کنم شاید این پیغام ، پیغام زیبایی نیز برای شما باشد :
وقتی در تنهایی هستید و یا از نظر روحی و روانی احساس خلاء می کنید ، و یا به شدت افسرده اید ، و حضور خدا را احساس نمی کنید ، می دانید که دعا کردن دشوارترین کار است . اما من می خواهم به شما اطمینان بدهم که او می داند ، درک می کند و ناتوانی شما را احساس می کند . او در تمام احساسات شما سهیم است زیرا تمام آنها را تجربه کرده است .

هر چند پسر بود ، با رنجی که کشید اطاعت را آموخت .
عبرانیان 5 : 7-8
این آیه به باغ جتسیمانی و به مصائب و رنج و صلیب خداوندمان اشاره دارد ، به جایی که می توان گفت ، او تمام این چیزها را تجربه کرد . او مفهوم گریستن را می داند ، می داند با غم و اندوه دعا کردن در حضور خدا یعنی چه . او دچار کشمکشی بود که هر انسانی را خرد می کند . او می داند ، او تجربه کرده است و می تواند درک کند . او در آسیب ها و دردهای مان با ما شریک و همدرد است .
از میان تمام کلماتی که برای تجسم به کار رفته است ، مهم ترین آنها عمانوئیل است ، یعنی " خدا با ما " . خدا در هر بحرانی با ما است . بالاتر از همه ، چون او شخصا این بحران ها را تجربه کرده ، می داند در بحران بودن یعنی چه ، او در چنین شرایطی با ما همدرد است . به همین علت است که می توانیم با جرات و جسارت و با اطمینان به حضور او بیاییم . خدا از ما انتظار ندارد که (( حتما با حس تقصیر و یا فقط زمانی که شرمگین و خجل هستیم به حضور او برویم . نیاز نیست چنین احساس کنیم که حتما قصوری از من سر زده و یا مشکلی در میان است که دچار افسردگی شده ام . من روحانی نیستم )) این ها رفتارهای بی رحمانه ای است که ما مسیحیان اغلب با یکدیگر نیز می کنیم و باید بدانیم که این رفتارها مطابق کتاب مقدس نیست .
ما به حضور پدری عصبی نمی آییم که فقط دوست دارد چیزهای خوبی از فرزندانش بشنود . ما به حضور پدری نمی آییم که می گوید : (( چنین احساسی را از خودت دور کن . این اشتباه است . گریه نکن . اگر آرام نگیری کاری می کنم که واقعا گریه کنی ! ))
ما به حضور پدری آسمانی می آییم که ضعف های ما را درک می کند و از ما می خواهد که آنها را با او در میان بگذاریم . بنابراین می توانیم با اطمینان به تخت فیض نزدیک شویم با این امید که فیض و بخشش او را در زمان احتیاج دریافت خواهیم کرد . وقتی برای گناهان خود احساس تقصیر می کنیم و نیاز به بخشش داریم ، می توانیم به حضور او بیاییم . همچنین وقتی به سبب ضعف های خود دچار رنج و عذاب می شویم می توانیم به حضور او بیاییم 

No comments:

Post a Comment