Wednesday, April 24, 2013

گرایشهای اسلامی تبدیل به رفتار مجرمانه می شوند


گرایشهای اسلامی تبدیل به رفتار مجرمانه می شوند


بررسی آنچه تا کنون راجع به زندگی دو مظنون چچنی بمب گذاری گفته شده نشان می دهد که تیمور لنگ و برادرش قربانی  تناقض بزرگی بین سنتهای اسلامی خانواده و تمایل به زندگی طبیعی شده اند.

انفجار دو بمب در یک مسابقه سنتی دو ماراتن شهر بوستون در ایالات متحده و کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۷۶ نفر، جدا از مسائل سیاسی دارای حاشیه های متعددی بود که باید مورد بررسی قرار گیرند.
پس از دو روز اف بی آی مظنونان را شناسائی کرد.آنها دو برادر مسلمان  چچنی تبار تبعه آمریکا بودند. یک روز بعد  پلیس به آنها دست یافت. با ایشان درگیر شد. یک پلیس و یکی از دو مظنون کشته شدند. یکی دیگر فراری بود. اکنون با دستگیری نفر دوم که به شدت مجروح است سوالهای زیادی مطرح می باشد.
دویچه وله نوشت؛ یکی از بمب‌گذاران احتمالی در ماراتون بوستون برای پلیس فدرال آمریکا(اف‌بی‌آی) چهره ناشناخته‌ای نبوده و در سال ۲۰۱۱ به "درخواست یک دولت خارجی" مورد بازپرسی قرار گرفته بود.
به گزارش اشپیگل آنلاین، در اطلاعیه‌ای که شامگاه جمعه (۱۹ آوریل/۳۰ فروردین) از سوی مقامات آمریکایی منتشر شد، آمده است  که تیمور لنگ سارنایف ۲۶ ساله در سال ۲۰۱۱ از طرف اف‌بی‌آی مورد بازپرسی قرار گرفته بود. علت این بازپرسی "درخواست یک دولت خارجی" ذکر شده است.
بر طبق آن درخواست  تیمور لنگ سارنایف "هوادار یک اسلام رادیکال" بوده و آماده می‌شده تا خاک ایالات متحده آمریکا را ترک کند و به سازمان‌های زیرزمینی بپیوندد. به گفته اف‌بی‌آی  بازپرسی از سارنایف و خانواده‌اش و نیز کنترل گذرنامه و ارتباطات اینترنتی و تماس‌های شخصی وی در آن زمان نشانه‌ای از "فعالیت‌های تروریستی" به دست نداده است.

اظهارات والدین
به گزارش فرستنده آمریکایی "سی‌ان‌ان" والدین این دو برادر گفته‌اند که مقامات پلیس فدرال آمریکا از هر دو برادر بازپرسی کرده‌اند. انزور سارنایف پدر خانواده گفته است که ماموران پلیس فدرال به فرزندانش گفته‌اند که اف‌بی‌آی می‌داند "آنان چه می‌خوانند، چه می‌نوشند، چه می‌خورند و به کجا می‌روند". وی افزوده، ماموران گفته‌اند که این یک بازپرسی عادی‌ست تا از بمب‌گذاری در بوستون جلوگیری شود.

همچنین به گزارش "سی‌ان‌ان" زبیده سارنایف مادر این دو تن به روزنامه "راشیا تودی" گفته است که اف‌بی‌آی پسرش تیمور لنگ را از سه تا پنج سال پیش به این سو تحت نظر داشته و می‌دانسته او چه می‌کند و از کدام سایت‌های اینترنتی دیدن می‌کند. به گفته وی، اف‌بی‌آی از پسرش می‌ترسیده، چون او "یک رهبر بوده و می‌دانسته چگونه از خود دفاع کند و همواره درباره اسلام سخن می‌گفته است".

والدین این دو برادر چچنی هستند و ظاهرا نخست از آسیای مرکزی به قزاقستان و سپس به قرقیزستان گریخته‌اند. هر چند از ظاهر آنها حمایت از گروههای تندرو خوانده نمی شود. ولی آشکارا دارای اعتقادات اسلامی محکمی هستند. این خانواده سرانجام در سال ۲۰۰۱ به داغستان محل اقامت کنونی پدر و مادر این دو برادر نقل مکان کرده‌اند. والدین تاکید کرده‌اند که فرزندانشان بیگناه هستند و بازی خورده‌اند.
اطلاعات بیشتر در مورد دو برادر

در این میان جزئیات اطلاعات در مورد این دو برادر بطور منظم دقیق‌تر می‌شود. به گزارش "واشنگتن پست" تیمور لنگ سارنایف مدت کوتاهی پس از ورود به خاک آمریکا به ورزش مشت‌زنی روی می‌آورد و به مسابقات ملی "گولدن گلاوز" در سالت‌لیک سیتی راه می‌یابد. دوستانش گفته‌اند که او ورزشکاری با روحیه پرخاشجویانه بوده است.

تیمور لنگ با زن ۲۳ ساله‌ای به نام کاترین راسل از رودآیلند که با او در کالج بوستون آشنا شده ازدواج کرده و از او صاحب دختری شده است.  خانواده کاترین در یک موضعگیری کتبی مراتب شوک و شگفتی خود را از حوادث اخیر اعلام کرده و گفته که "تیمور لنگ واقعی را نمی‌شناخته است".یک همسایه به "واشنگتن پست" گفته است که کاترین در دوره کالج بشدت تغییر کرده و به هنگام دیدار از خانواده موهای سر خود را می‌پوشانده و لباس‌های بلند می‌پوشیده است.

طبق گزارش‌ها برادر کوچک‌تر "جوهر سارنایف"  در سال ۲۰۱۱ دبیرستان را به پایان رسانده است. او کاپیتن کشتی کچ مدرسه خود بوده است. جوهر می‌خواسته دندانپزشک شود و به ورزش اسکیت علاقه زیادی نشان می‌داده است.
یکی از همسایگان به "واشنگتن پست" گفته که جوهر سارنایف را در شب پیش از انفجارهای بوستون در حال اسکیت دیده و مهارت او را ستوده و به او تبریک گفته است.
خواهر تیمورلنگ و جوهر در آمریکا با یک مرد غیر مسلمان ازدواج کرده است. او می گوید سالهاست به خاط ازدواج با یک مرد غیر مسلمان توسط پدر و مادر و برادرش طرد شده است. او می گوید پدر و مادر از برادرانش خواسته بودند که با او ارتباطی نداشته باشند.
همه این واقعیتها نشان می دهد که داشتن عقاید افراط گرایانه مذهبی حتی به شکل غیر سیاسی  تا چه حد خطرناک هستند و به راحتی می توانند یک انسان عادی را قدم به قدم تبدیل به یک قاتل بی رحم یکنند.
وقتی پازل زندگی این دو برادر را کنار هم می گذاریم می بینیم که که تیمور لنگ و برادرش قربانی  تناقض بزرگی بین سنتهای اسلامی خانواده و تمایل به زندگی طبیعی شده اند. گرایشهای اسلامی به خاطر ماهیتشان  که شیوه ای نفی کننده دارند بالقوه قدرت تبدیل شدن به فعالیتای تروریستی را دارند. اساس ایدئولوژی اسلام بر نفی و نابودی است. بر اساس آن یک فرد برای اینکه مسلمان واقعی بشود باید جهان پیرامون خود را نفی کند و بسیاری از چیزها را دشمن خود و دینش بداند.
چنین است که دو جوان دارای روحیه ورزشکاری و بزرگ شده در یک جامعه پیشرفته به آسانی می توانند شکار چند سایت اینترنتی تندروهای پیرو اسلام سیاسی بشوند و ضمن اینکه آینده خود را خراب می کنند، تبدیل به قاتلان خطرناکی می شوند که برای آزار بیشتر مردم مورد خشمشان در بمب شیطانی خود مقدار زیادی میخ و ساچمه می ریزند تا هرچه بیشتر به انسانها آسیب برسانند.

No comments:

Post a Comment