Tuesday, April 29, 2014

توکلِ شما به کیست؟



تأملاتی در روحانیت

توکلِ شما به کیست؟
دوست عزیز، آیا شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که در دنیائی که زندگی می‌کنیم نمی‌توان به انسان، سازمان‌های انسانی و یا حتی حکومت‌ها توکل نمود! آیا متوجه شده‌اید که تا فکر می‌کنیم که همة امورمان را رو براه نموده و دیگر مسئله‌ائي نیست، ناگهان یک واقعة طبیعی مثل زلزله و توفان، یا یک موقعیتِ مشکلِ اقتصادی، یا یک مشکلِ جسمانی ما را تکان داده به فکر می‌اندازد؟  بعضی‌ها خود را ارضاء نموده و می‌گویند: »تقدیر است و کاری نمی‌توان کرد. « 

آیا می‌توان به این گفته اکتفا نمود و ارزشمندانه زندگی نمود؟ آنچه چنین گفتاری را ثابت می‌کند، نداشتنِ آگاهی واقعی از شخصیتِ خدای خالق است. کلام خدا به ما دربارة خلقتِ خدا چنین می‌گوید:  »۳۱خدا از دیدن ‌تمام‌ كارهایی‌ كه‌ انجام‌ شده‌ بود، بسیار خشنود گشت‌.« (پیدایش ۳۱:۱)

پس  در ابتدا خواست خدا این نبوده که بشر در سختی و درد و رنج زندگی کند. خدا برای بشر اجازة انتخاب مقرر نموده، و همراهِ آن مسئولیت انتخاب را، همانطور که ما هم به فرزندان خود حق انتخاب داده و از آنها مسئولیت را انتظار داریم. جلوگیری از عواقبِ انتخابْ صدمات مربوطه را در بر خواهد داشت. پس اگر خدا با آگاهیِ کاملِ جد ما آدم و حوا، به آنها اجازة انتخاب را می‌دهد، و آنها خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند، ما نمی‌توانیم خدا را در مورد نتایج انتخاب‌های خود مقصر بدانیم. چه خوب است که به این واقعیت پی برده زندگی خود را بر مبنای آنچه خالق ما مقرر نموده برنامه‌ریزی نمائيم. کلام خدا می‌گوید: »۱ خداوند را شکر کنید، زیرا که  نیکوست و محبّت پایدار او ابدی است. ۸توکّل کردن بر خداوند، بهتر از اعتماد داشتن به انسان است.« (مزمور۱:۱۱۸‌و‌۸) 

و همچنین: «۳ به رهبران انسانی توکّل نکنید، هیچ انسانی نمی‌‌تواند نجات بدهد.« (مزمور ۳:۱۴۶)

بیائید به جای توکل بر انسان و رهبرانِ انسانی به عیسی مسیح زنده که برای رستگاری ما آمد توکل کنیم. او برای این آمد «۴۵... تا به دیگران خدمت كند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد.» (مرقس ۴۵:۱۰) 

عیسی مسیح می‌گوید: «۲۸ بیایید نزد من ای تمامی زحمتكشان و گرانباران و من به شما آرامی خواهم داد.« (متی۲۸:۱۱)

باشد که شما دوست عزیز به آن کسی که جان خود را داد تا امیدِ به وعدة حیاتِ جاودان را داشته باشیم ایمانِ قلبی بیآورید

Saturday, April 26, 2014

What is Your View of God?





What is Your View of God

Do you believe "Your God" is happy and satisfied with you? Do you have a self made understanding of Your GodWord of God teaches us that:
Isaiah 55:8-9; "For my thoughts are not your thoughts, neither are your ways my ways," declares the LORD. As the heavens are higher than the earth, so are my ways higher than your ways and my thoughts than your thoughts. "
John 1:18; "No one has ever seen God, but God the One and Only,[e][f]who is at the Father's side, has made him known."

شما چه تصویری از خدا دارید؟








شما چه تصویری از خدا دارید؟
چندی پیش در ضمن صحبت با یکی از آشنایان به خاطر شناختی که از من داشتند صحبت‌هایمان به امور روحانی کشیده شد و ایشان فرمودند که نه فقط به خدا اعتقاد دارند بلکه بر این باور هستند که خدای ایشان از ایشان کاملا راضی است. پیش خودم به این فکر افتادم که منهم با باورِ وجود داشتن خدا بزرگ شدم ولی هیچ‌وقت به خود این جرأت را نداده بودم که با قاطعیتی که او می‌گفت بگویم خدا از من کاملا راضی است. بعد که بیشتر به گفته این عزیز فکر کردم دریافتم که او گفت: «خدای من از من راضی است.»

آنوقت متوجه شدم که او مانند بسیاری، تصویری از خدا که موافق میل و خواستة خود باشد برای خود مجسم نمودهْ و این گفته مرا به یاد کلام خدا در اشعیاء نبی انداخت:

«۸خداوند می‌گوید: «افکار من، افکار شما نیست و نه روشهای من، مثل روشهای شما.  ۹همان‌قدر که آسمانها از زمین بلندتر هستند، همان‌قدر، افکار من از افکار شما بلندتر است.»» (اشعیاء ۹-۸:۵۵)

آنچه حائزِ اهمیت است این است که آیا تصویری که من و شما از خدا در ذهن خود داریم، با تصویری که کتاب‌مقدس از خدا برای ما ترسیم می‌نماید یکی است؟ آیا باورهای خود را با آنچه کلام خدا می‌گوید تطبیق داده‌ایم تا به گمراهی کشیده نشویم؟ فقط وقتی با خدائي که خودش را آنطور که واقعا هست و در کلامش برای ما وصف نموده آشنائی پیدا می‌کنیم، می‌توانیم طبقِ آنچه او از ما انتظار دارد زندگی کنیم. خدا در وجود همة‌ آدمیان آگاهی و حسِ وجودداشتنِ خود را نهاده و می‌خواهد که ما در پی شناختِ او باشیم، ولی به خاطر حضورِ گناه که از جد خود آدم و حوا به ارث برده‌ایم، ذهنِ ما در مورد امور روحانی تیره و تار شده است. خدا نمی‌خواهد که ما در این حالت باقی بمانیم پس بر آن شد که خود را به بشرِ گناهکار معجزه‌آسا آشکار نماید و به همین دلیل در عیسی مسیح به این دنیای خاکی وارد شد. کلام خدا می‌گوید:

«۱۸کسی هرگز خدا را ندیده است، اما آن فرزند یگانه‌ای (لقبی برای عیسی مسیح) که در ذاتِ پدر و از همه به او نزدیکتر است  است او را شناسانیده است.» (یوحنا ۱۸:۱)

باشد که شما دوست عزیز با ایمانِ قلبی به عیسی مسیح که مظهرِ خدای نادیده می‌باشد بینشِ روحانی بدست آورده، به شخصیتِ واقعی خدا پی ببرید

Thursday, April 24, 2014

Why Are You Worried?

Why Are You Worried

Jesus said: "Therefore I tell you, do not worry about your life, what you will eat or drink; or about your body, what you will wear. Is not life more important than food, and the body more important than clothes? 26Look at the birds of the air; they do not sow or reap or store away in barns, and yet your heavenly Father feeds them. Are you not much more valuable than they?" - Matthew 6:25-26
Are you willing to trust God with His Promise for your daily needs?
Bible teaches us: "Do not be anxious about anything, but in everything, by prayer and petition, with thanksgiving, present your requests to God. And the peace of God, which transcends all understanding, will guard your hearts and your minds in Christ Jesus." - Philippians 4:6-7
The condition for not not worrying and trusting God is to have faith in the God that has reached out to us through Jesus Christ.
God gives peace of mind and comfort to those come to Him with faith in Jesus Christ.

تأملاتی در روحانیت



تأملاتی در روحانیت
چرا نگران هستید؟

چندی پیش داستانی را شنیدم که برایم خیلی جالب آمد. تعریف می‌کنند‌که دو پرنده بر شاخة درختی نشسته و مردمِ ره‌گذر را مد نظر داشتند و متوجه اضطراب و نگرانی انسان‌ها دربارة امور روزانة زندگی خود شدند. یکی از پرنده‌ها از دیگری می‌پرسد چرا انسان‌ها اینقدر نگرانِ امورِ زندگی خود هستند؟ و دیگری پاسخ می‌دهد که به احتمال زیاد این انسان‌ها آن پدری را که ما داریم ندارند.

البته ما این گفته را در آنچه عیسی مسیح می‌گوید می‌خوانیم: ۲۵ « ... برای زندگی خود نگران نباشید، كه چه بخورید و یا چه بیاشامید و نه برای بدن خود كه چه بپوشید، زیرا زندگی از غذا و بدن از لباس مهمتر است.  ۲۶به پرندگان نگاه كنید: آنها نه می‌كارند، نه درو می‌کنند و نه در انبارها ذخیره می‌کنند، ولی پدر آسمانی شما روزیِ آنها را می‌دهد. مگر ارزش شما به‌ مراتب از آنها بیشتر نیست؟» (متی ۶: ۲۵-۲۶)

راستی آیا به این واقعیت پی برده‌ایم که خالقِ ما خداْ که خلقتِ عظیم خود را با چنین ظرافت و دقت اداره می‌کند و طبق قوانینِ فیزیکی که خود مقرر نموده در کنترل خود دارد، چطور امکان دارد که نیازهای بشر را که اشرفِ مخلوقاتِ خود است برآورده ننماید، در حالیکه روزی پرندگان را به آنها می‌رساند؟ آیا نباید گفته آن پرنده را قبول کنیم که با خدای پدری که روزیِ پرندگان را به آنها می‌رساند آشنائی نداریم؟

آیا مایلید به وعدة خدا در رفعِ نیازهای روزانة زندگی خود اطمینان داشته باشید؟

کلامِ خدا می‌گوید »۶ نگران هیچ چیز نباشید، بلكه همیشه در هر مورد با دعا و مناجات و سپاسگزاری تقاضاهای خود را در پیشگاه خدا ابراز نمایید. ۷و آرامش الهی كه بالاتر از فهم بشر است، دلها و افكار شما را در مسیح عیسی حفظ خواهد كرد « (فیلپیان ۴: ۶-۷)

شرط نگران نبودنْ ایمان داشتن به خدائي است که با بشر توسط عیسی مسیح ارتباط برقرار نموده. بیائید هر موردِ نگران‌کننده را در دعا با شکر و سپاس به حضورِ خدائی که وعده داده است که فکرِ و احساسِ ما را در آرامشِ خود حفظ نماید ببریم و به او اعتماد نمائیم.

خدا حاضر است آرامشِ روح و روان را به آنانی که به او با ایمان به عیسی مسیح رجوع می‌کنند تضمین نماید.

باشد که شما هم دوست عزیز با ایمان به عیسی مسیح که منشاء آرامشِ واقعی است، و می‌تواند این آرامش را به شما عطا نماید، ایمانِ قلبی بیآورید.

افسسیان باب2


  افسسیان   باب ۲
 ۸ بنابراین ، در اثر بخشش رایگان و مهربانی خدا وتوسط ایمانتان به مسیح است که نجات یافته اید؛ و این کار شما نیست ، بلکه هدیه خداست .  ۹ نجات نتیجه اعمال خوب ما نیست ، از اینرو هیچکس نمی تواند به خود ببالد.  ۱۰ این خداست که ما را از نو آفریده و این زندگی جدید را از فیض وجود عیسی مسیح به ما داده است ؛ و از زمانهای دور دست ، نقشه خدا این بوده که ما این زندگی جدید را صرف خدمت به دیگران نماییم .

Wednesday, April 16, 2014

در هیچ‌کس‌ غیر از او نجات‌ نیست‌


 اعمال   باب ۴
 ۱۲ و در هیچ‌کس‌ غیر از او نجات‌ نیست‌ زیرا که‌ اسمی‌ دیگر زیر آسمان‌ به‌ مردم‌ عطا نشده‌ که‌ بدان‌ باید ما نجات‌ یابیم‌.”  ۱۳ پس‌ چون‌ دلیری‌ پطرس‌ و یوحنا را دیدند و دانستند که‌ مردم‌ بی‌علم‌ و امی‌ هستند، تعجب‌ کردند و ایشان‌ را شناختند که‌ از همراهان‌ عیسی‌ بودند.  ۱۴ و چون‌ آن‌ شخص‌ را که‌ شفا یافته‌ بود با ایشان‌ ایستاده‌ دیدند، نتوانستند به‌ ضد ایشان‌ چیزی‌ گویند.  ۱۵ پس‌ حکم‌ کردند که‌ ایشان‌ از مجلس‌ بیرون‌ روند و با یکدیگر مشورت‌ کرده‌، گفتند  ۱۶ که‌ “با این‌ دو شخص‌ چه‌ کنیم‌؟ زیرا که‌ بر جمیع‌ سکنه‌ اورشلیم‌ واضح‌ شد که‌ معجزه‌ای‌ آشکار از ایشان‌ صادر گردید و نمی‌توانیم‌ انکارکرد.  ۱۷ لیکن‌ تا بیشتر در میان‌ قوم‌ شیوع‌ نیابد، ایشان‌ را سخت‌ تهدید کنیم‌ که‌ دیگر با هیچ‌کس‌ این‌ اسم‌ را به‌ زبان‌ نیاورند.”  ۱۸ پس‌ ایشان‌ را خواسته‌، قدغن‌ کردند که‌ هرگز نام‌ عیسی‌ را بر زبان‌ نیاورند و تعلیم‌ ندهند.  ۱۹ اما پطرس‌ و یوحنا در جواب‌ ایشان‌ گفتند: “اگر نزد خدا صواب‌ است‌ که‌ اطاعت‌ شما را بر اطاعت‌ خدا ترجیح‌ دهیم‌، حکم‌ کنید.  ۲۰ زیرا که‌ ما را امکان‌ آن‌ نیست‌ که‌ آنچه‌ دیده‌ و شنیده‌ایم‌، نگوییم‌.”  ۲۱ و چون‌ ایشان‌ را زیاد تهدید نموده‌ بودند، آزاد ساختند چونکه‌ راهی‌ نیافتند که‌ ایشان‌ را معذب‌ سازند به‌سبب‌ قوم‌ زیرا همه‌ به‌ واسطه‌ آن‌ ماجرا خدا را تمجید می‌نمودند،  ۲۲ زیرا آن‌ شخص‌ که‌ معجزه‌ شفا در او پدید گشت‌، بیشتر از چهل‌ ساله‌ بود.  ۲۳ و چون‌ رهایی‌ یافتند، نزد رفقای‌ خود رفتند و ایشان‌ را از آنچه‌ روسای‌ کهنه‌ و مشایخ‌ بدیشان‌ گفته‌ بودند، مطلع‌ ساختند.  ۲۴ چون‌ این‌ را شنیدند، آواز خود را به‌ یکدل‌ به‌ خدا بلند کرده‌، گفتند: “خداوندا، تو آن‌ خدا هستی‌ که‌ آسمان‌ و زمین‌ و دریا و آنچه‌ در آنها است‌ آفریدی‌،  ۲۵ که‌ بوسیله‌ روح‌القدس‌ به‌ زبان‌ پدر ما و بنده‌ خود داود گفتی‌ "چرا امت‌ها هنگامه‌ می‌کنند و قومها به‌ باطل‌ می‌اندیشند؛  ۲۶ سلاطین‌ زمین‌ برخاستند و حکام‌ با هم‌ مشورت‌ کردند، برخلاف‌ خداوند و برخلاف‌ مسیحش‌."  ۲۷ زیرا که‌ فی‌الواقع‌ بر بنده‌ قدوس‌ تو عیسی‌ که‌ او را مسح‌ کردی‌، هیرودیس‌ و پنطیوس‌ پیلاطس‌ با امت‌ها و قومهای‌ اسرائیل‌ با هم‌ جمع‌ شدند،  ۲۸ تا آنچه‌ را که‌ دست‌ و رأی‌ تو از قبل‌ مقدر فرموده‌ بود، بجا آورند.  ۲۹ و الا´ن‌ای‌ خداوند، به‌ تهدیدات‌ ایشان‌ نظر کن‌ و غلامان‌ خود را عطا فرما تا به‌ دلیری‌ تمام‌ به‌ کلام‌ تو سخن‌ گویند،  ۳۰ به‌ دراز کردن‌ دست‌ خود، بجهت‌ شفا دادن‌ و جاری‌ کردن‌ آیات‌ و معجزات‌ به‌ نام‌ بنده‌ قدوس‌ خود عیسی‌.”

HVA HAR DU I HUSET?

SI MEG : HVA HAR DU I HUSET
?
Som pånyttfødte troende har vi fått del i en arv som de fleste bare kan drømme om. Det som er trist er at de fleste av oss ikke er klar over det, Ikke rart Paulus ber denne bønnen i efeserbrevet om at vi må få øynene åpne slik at vi kan se hvor rik på herlighet arven ER, jeg uthever ER , ikke skal bli åvan der. Det er nedlagt i oss ved pånyttfødselen. En skatt som kan dekke dine behov og mer enn det i dette jordelivet. I det gamle testamentet i bibelen så står det om en alenemor som hadde to sønner og som hadde masse gjeld.Og de truet henne med å ta fra henne begge sønnene om hun ikke betalte tilbake det hun skyldte. Gud sa til henne at hun skulle ta den lille oljen hun hadde (på den tiden var olje veldig verdifult) og så skulle hun låne kar av naboene og helle det hun hadde oppe i de. Dette var jo helt latterlig, men hun gjorde som hun fikk beskjed og dette forløste hele mirakelet. Hun fylt alle karene og fikk mer enn nok til å betale tilbake det hun skyldte og å leve godt av resten. Det hun kunne ha gjort var jo å si : nei, det lille jeg har igjen må jeg ha for meg selv, men det gjorde hun altså ikke Hva lærer vi av dette, jo alt det vi trenger til for å få dekt våre behov ligger i det at vi finner ut hva Gud har gitt oss, tar dette i bruk, anvender det , gir det videre altså, så vil vi få se at Gud mangedobler det. Tenk på den lille gutten som var på tur med nistepakken sin i Johannes evangeliet kap.6. Han hadde 5 byggbrød og to små fisk og lite ante vel han at han skulle være vitne til det store mirakel at ved at han gir det til Jesus så vil det mette 5 tusen. Jesus viser oss her et enormt prinsipp, at om vi tar det vi har, takker for det og anvender det og gir det videre så vil det mangfoldiggjøre seg. Jeg husker når vi var små at vi tok småsten i hånden og sa: så mye har jeg, og så kastet vi det opp i luften og sa : så mye gav jeg bort, og når det det kom tilbake så sa vi: og så mye har jeg igjen. Det var selvfølgelig mindre, men i Guds rike blir det altså motsatt. Lukas, en av vennene til Jesus (som forøvrig var utdannet lege ) sier i boka han har skrevet i Bibelen i kap. 6 vers 38: Gi, så skal det bli gitt dere! Et godt mål , stappet , ristet og overfylt skal det bli gitt til dere i fanget.

Monday, April 14, 2014

International Magazin


شخصیت مسیح


  کولسیان   باب ۱
 
 
شخصیت مسیح
 ۱۵ و او صورت‌ خدای نادیده‌ است‌، نخست‌زاده‌ تمامی آفریدگان‌.  ۱۶ زیرا که‌ در او همه‌ چیز آفریده‌ شد، آنچه‌ در آسمان‌ و آنچه‌ بر زمین‌ است‌ از چیزهای دیدنی و نادیدنی و تختها و سلطنتها و ریاسات‌ و قوات‌؛ همه‌ بوسیله‌ او و برای او آفریده‌ شد.  ۱۷ و او قبل‌ از همه‌ است‌ و در وی همه‌چیز قیام‌ دارد.  ۱۸ و او بدن‌ یعنی کلیسا را سر است‌، زیرا که‌ او ابتدا است‌ و نخست‌زاده‌ از مردگان‌ تا در همه‌چیز او مقدم‌ شود.  ۱۹ زیرا خدا رضا بدین‌ داد که‌ تمامی پری در او ساکن‌ شود،  ۲۰ و اینکه‌ بوساطت‌ او همه‌ چیز را با خود مصالحه‌ دهد، چونکه‌ به‌ خون‌ صلیب‌ وی سلامتیرا پدید آورد. بلی بوسیله‌ او خواه‌ آنچه‌ بر زمین‌ و خواه‌ آنچه‌ در آسمان‌ است‌. 

Friday, April 4, 2014

لیکن‌ نزد خدا همه‌ چیز ممکن‌ است


 متی   باب ۱۹
 ۲۶ عیسی‌ متوجه‌ ایشان‌ شده‌، گفت‌: «نزد انسان‌ این‌ محال‌ است‌ لیکن‌ نزد خدا همه‌ چیز ممکن‌ است‌.»  ۲۷ آنگاه‌ پطرس‌ در جواب‌ گفت‌: «اینک‌ ما همه‌ چیزها را ترک‌ کرده‌، تو را متابعت‌ می‌کنیم‌. پس‌ ما را چه‌ خواهد بود؟»  ۲۸ عیسی‌ ایشان‌ را گفت‌: «هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌ شما که‌ مرا متابعت‌ نموده‌اید، در معاد وقتی‌ که‌ پسر انسان‌ بر کرسی‌ جلال‌ خود نشیند، شما نیز به‌ دوازده‌ کرسی‌ نشسته‌، بر دوازده‌ سبط‌ اسرائیل‌ داوری‌خواهید نمود.  ۲۹ و هر که‌ بخاطر اسم‌ من‌، خانه‌ها یا برادران‌ یا خواهران‌ یا پدر یا مادر یا زن‌ یا فرزندان‌ یا زمینها را ترک‌ کرد، صد چندان‌ خواهد یافت‌ و وارث‌ حیات‌ جاودانی‌ خواهد گشت‌.  ۳۰ لیکن‌ بسا اوّلین‌ که‌ آخرین‌ می‌گردند و آخرین‌، اوّلین‌!

'شهروند بریتانیایی - ایرانی به اتهام اهانت به اسلام در اوین زندانی است'






بنا به گزارش چند روزنامه بریتانیایی، یک شهروند این کشور به اتهام "اهانت به اسلام" در ایران بازداشت و زندانی شده است.
منابع خبری بریتانیا گزارش کرده‌اند که رویا صابری نژاد نوبخت، تبعه ایرانی تبار بریتانیا که به منظور دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرده بود توسط تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده و در زندان اوین تهران زندانی است.
این منابع به نقل از داریوش تقی پور، همسر خانم صابری نژاد گفته‌اند که همسر چهل و هفت ساله او در مهرماه سال گذشته به ایران سفر کرد اما در شیراز بازداشت شد و به زندان اوین در تهران انتقال یافت.
براساس این گزارش‌ها، آقای تقی پور، که در حال حاضر در تهران است، در تماس با یکی از دوستان خود در بریتانیا گفته است که همسرش با اتهام توطئه علیه امنیت جمهوری اسلامی و اهانت به اسلام مواجه است و در شرایط خطرناکی قرار دارد.
روزنامه بریتانیایی ایندپندنت، که خبر مربوط به بازداشت خانم صابری نژاد را در صفحه اول شماره روز پنجشنبه، ٣ آوریل (١٤ فروردین) خود منتشر کرده، به نقل از وزارت خارجه بریتانیا نوشته است که این وزارتخانه از این موضوع آگاه است و آن را در دست رسیدگی دارد اما به دلیل بسته بودن سفارتخانه بریتانیا در تهران، مذاکرات در این زمینه با دشواری مواجه است.
ایندیپندنت نوشته است که رویا صابری هنگام سفر به شیراز در ماه اکتبر بازداشت شد و براساس نسخه‌ای از شرح اتهامات او که در اختیار این روزنامه قرار گرفته، به "گردآوری اطلاعات به منظور اقدام علیه امنیت ملی" و همچنین "توهین به مقدسات اسلام" متهم شده است.
روزنامه هافینگتون پست نیز در گزارشی در این مورد نوشته است که اتهامات علیه خانم صابری مبتنی بر نوشته‌هایی در فیس بوک اوست که از نظر دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی، توهین به نظام محسوب شده است.
رویا صابری و همسرش از شش سال پیش در استاکپورت واقع در حومه شهر منچستر زندگی کرده‌اند و دارای تابعیت دوگانه بریتانیایی و ایرانی هستند. ظاهرا خانم صابری در کالج استاکپورت تحصیل می‌کند.
به نوشته روزنامه منچستر ایونینگ نیوز، آقای تقی پور گفته است که همسرش در شرایط جسمی و روحی خوبی نیست، وزن کم کرده و نگران آن است که دولت ایران در صدد قتل او باشد.
اگرچه رویا صابری از ماه مهر سال گذشته در بازداشت بوده، اما این خبر زمانی رسانه‌ای شد که همسرش موضوع را با یکی از دوستان و همچنین کارفرمای خود در استاکپورت مطرح کرد و آنان نیز این موضوع را برای پیگیری به آگاهی نماینده مجلس از این حوزه انتخاباتی رساندند.
آندرو استانول، نماینده هیزل گروو در مجلس عوام بریتانیا که این مساله را پیگیری می‌کند، نسبت به بازداشت خانم صابری ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته است که از وزارت خارجه خواسته این موضوع را به طور جدی دنبال کند. وی گفته است که بنا به شواهدی، مطمئن است که اظهارات آقای تقی پور صحت دارد.
برخی رسانه‌های بریتانیایی با یادآوری سرنوشت برخی از ایرانیان مقیم خارج که در سفر به کشورشان، توسط مقامات امنیتی بازداشت و به زندان اوین مننقل شدند، نسبت به وضعیت رویا صابری نژاد نوبخت ابراز نگرانی کرده‌اند.
جمهوری اسلامی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و با ایرانیانی که با گذرنامه ایرانی به کشورشان سفر می‌کنند، برخوردی همانند شهروندان جمهوری اسلامی دارد.

  

British woman Roya Nobakht could be executed in Iran after insulting Islam on Facebook





A British woman has been locked up in Iran for five months after posting derogatory comments about the country's government on Facebook and fears she will be executed, her husband has said. 


Concerns are growing for the welfare of Roya Saberi Negad Nobakht, 47, from Stockport, who has been charged with "insulting Islamic sanctities", a crime which can be punishable by death. The Foreign and Commonwealth Office (FCO) said it was "urgently" looking into her case. However, Britain currently has no embassy in Iran, making any negotiations more difficult.
Mrs Nobakht was in Iran visiting family in October last year when she was arrested by police as she arrived by plane in the south western city of Shiraz, according to an account given by her 
 husband, Daryoush Taghipoor, to a family friend in Britain.

She was then taken back to Tehran and charged with "gathering and participation with intent to commit crime against national security" and "insulting Islamic sanctities", according to a copy of her charge sheet seen by The Independent.
Mr Taghipoor, who is currently in Iran, claimed that his wife's arrest was over comments she had made on a Facebook group about the government being "too Islamic", and that she had only been charged after a confession was extracted from her "under duress". Facebook declined to comment.
She is believed to have been detained ahead of a trial at Evin prison in Tehran, which is notorious both for its harsh conditions and for its housing of political prisoners.
The couple have lived in the Stockport suburb of Heald Green for the past six years and have both been granted dual British-Iranian nationality. Mrs Nobakht had previously been a student at Stockport College, but a spokeswoman said today she had left four years ago.
Mr Taghipoor told the Manchester Evening News: "It's a very bad situation. We don't know what's going on. Roya is not well at all. She has lost three stone and is frightened. She is scared that the government will kill her."
Mrs Nobakht's situation came to light after her husband approached his friend and former employer Nasser Homayoun-Fekri, who also lives in Stockport, who wrote a letter to his local MP Andrew Stunell.
"I must request, on humanitarian grounds as well as for the sake of justice, that you exert all possible pressure on the British Government to do all that is feasible for the release of this innocent British citizen," he wrote. "Especially considering that the Islamic Republic, as acknowledged by the United Nations… is one of the most notorious human rights abusers at all the stages of arrest, custody and trial."
Mr Homayoun-Fekri told The Independent he had spoken to Mr Taghipoor on Tuesday but that his telephone line had since been cut off. "He used to work with me. He is not into politics or opposition groups, and neither is his wife," he added. "I was very surprised when he told me she had been arrested."
Mr Stunell said he had "every reason to believe" that Mr Taghipoor's account was true and that he had asked the FCO to seek consular access to Mrs Nobakht. However, he said this was proving difficult as the British Embassy in Tehran was closed and a third party had to act as a go-between.
"I don't think anybody knows exactly and precisely what she's been arrested for," he added. "The randomness of these things is one of the areas of concern. But what she's been charged with appears to be an offence against attacking the holiness of Islam, which gives substance to [internet postings] being the reason."
Human rights groups have expressed concern about the reasons for Mrs Nobakht's arrest. Amnesty International's Iran researcher Bahareh Davis said: "If Roya Saberi Nejad Nobakht has been held solely for peacefully exercising her right to freedom of expression she must be released immediately and unconditionally.
"Regrettably, vaguely-worded and broadly-defined crimes such as 'gathering and colluding against national security' and 'insulting the Islamic sanctities', for which she appears to have been held, are often used by the Iranian authorities to curb those who peacefully express their opinions, including criticising the government."
Faraz Sanei, Iran researcher at Human Rights Watch, said his organisation had documented "many cases of political activists detained on trumped up charges" and that Iran had previously "used public information on Facebook and social media sites and other electronic outlets to charge individuals with insulting the government".
The FCO said in a statement: "We are aware of reports [about this case] and are looking into them urgently."
Despite the lack of a British embassy in Tehran, relations between the two countries appear to have thawed recently. In January, former Home Secretary Jack Straw headed the first UK delegation to travel to Iran in five years, accompanied by former Chancellor Lord Lamont, Conservative MP Ben Wallace and Labour MP Jeremy Corbyn as guests of the Iranian Parliament.
Mr Straw said on his return he felt there was a "lighter atmosphere" in the country, adding he believed President Hassan Rouhani was "committed to change" and would like to bring it "in from the cold".
Evin prison: Far less pleasant than the name suggests
Evin jail in the northern suburbs of the Iranian capital, Tehran, was once given the moniker "Evin University" due to the number of political prisoners housed there. But the reality of the prison, which was constructed in 1972, is far less pleasant than the name suggests.
Standing at the foot of the Alborz Mountains, it is home to an estimated 15,000 inmates, including murders, thieves and rapists as well as intellectuals and dissidents. Former inmates have complained of human rights abuses such as beatings, torture and mock executions.
Hamid Ghassemi-Shall, a Canadian-Iranian businessman, was released from Evin in September last year after being convicted of "espionage" and sentenced to death. He told Amnesty International how he was blindfolded, dragged up a flight of stairs and made to sit against a wall in silence, convinced he was about to be killed.
One of the jail's most notorious cases of abuse involved Zahra Kazemi, a Canadian-Iranian photographer who was arrested in 2003 after taking pictures of her relatives outside Evin. She was later taken to hospital with severe injuries and later died. The Iranian government claimed she had suffered from a stroke while being interrogated.


 http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/british-woman-jailed-in-tehran-for-insulting-islam-and-iranian-government-on-facebook-fears-execution-9233732.html?origin=internalSearch